Nekromanti Den nya serien suger...

Maggan

Swordsman
Joined
7 Feb 2001
Messages
746
Location
Ekshärad i Värmland
Jag tycker inte ni ska börja publicera den nya serien Narur i Codex... Det kanske inte var menat att ni skulle göra det helle´r, men om så bönar jag och ber! Serien har en humor som endast rollspelare på nybörjarnivå (eller 10-åringar)kan skratta åt, men andra tycker bara den har löjlig bildhumor som serier som knasen till och med slår ut...

Leve Blaren!


"In God they believe, but in Metal we trust"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Den nya tecknaren rockar...

Jag tycker seriena är bra. Tyvärr gör inte inscanningarna tecknaren någon större rättvisa... Färger och så såg bra mycket bättre ut på orginalet..

Dessutom ser jag ingen skillnad i humor direkt mellan Blaren och Narur... Vilket är lite synd...

Personligen hoppas jag på Mickes mer genomtänkta serier... De cyberpunk grejjer han gjorde när han var 17 var bra... Nu hade han börjat på en till om jag förstod honom rätt... Hoppas den blir lika bra..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Cyberpunk?

Det vore rätt gött med en "äventyrs-serie" istället för "komisk serie!"



/Jag är en jägare.
En jägare av kättare och nattens bestar.
Och jägare vilar aldrig!
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Cyberpunk?

<I>Det vore rätt gött med en "äventyrs-serie" istället för "komisk serie!"</I>

Problemet med följetongs-serier - om de startar en, hur många sidor av den har vi fått läsa efter ett år?

--
Åke
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,421
Re: Cyberpunk?

Tja...

Det är väl ett problem ja.. visserligen tror jag inte att den serien han har klar är så lång.. tror faktiskt den är 6 helsidor..

Men med codex utgivningshastighet så är en äventyrsserie omöjlig..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Jo, jag håller nog med att de första stripparna inte är några höjdare. Jag har haft lite annat att göra samtidigt som stört koncentrationen. Sen är nog Chrull lite partisk eftersom han känner mig. Chrull är med på manus-parten nu, så serien ska bli mer för inbitna nördar. Min tanke med Narur var att göra en fantasyserie och inte en rollspelsserie.
Från och med nr 7 så kommer narur att byta utseende och ton (lite i alla fall)!

men man kan aldrig tillfredställa alla som min flickvän brukar säga...

"Ha ett liv"
 

Mikael Sol

Swordsman
Joined
24 Mar 2001
Messages
404
Location
Stockholm
Re: Cyberpunk?

ja, cyperpunkserien har en storyboard på 30 sidor och är lite inspirerad av bladerunner, men jag tror den är för våldsam och omoralisk (dvs utan pekpinnar när nått dåligt händer) för att publiceras av någon annan än jag själv som inte är så känslig. nu är just min serie ingen direkt våldsserie men det våld som förekommer är relativt grovt...

förresten är "Femte elementet" fruktansvärd. besson skulle ha gjort den med samma ton som i "Leon".
 
Top