Nekromanti Den som ändå var skriven i Skåne!

The_Gorger

Hero
Nu råkar jag ju bara bo här, så min röst går till Bohuslän. Om jag hade haft förmånen att bo här hade jag haft möjligheten att lägga min röst på det unika Skånes Självständighetsparti, vars partiprogram jag fick i posten.

Efter diverse populistiska utfall (öppna barsebäck) kryddat med en hel del pensionärsflörter (strängare knivlag, kepsförbud i skolan), får jag Skånes utträde ur Sverige serverat! Inte nog med det, utan Skåne skall också gå med i NATO och EU (efter att alla muslinkramare försvunnit ur EU då). Medan jag ligger på marken och skrattar (av glädje! Förslagen är ju genialiska), så får jag nådastöten. Islam som ju är "en hemsk vidskepelse, oförenlig med demokrati " bla bla bla, så kommer SSP med en fin lösning. Den som "inte vill avlägga trosbekännelsen ' Jag tror på Skåne och inte på Islam, skål! ' och då skåla i lättöl, får flytta härifrån."

Så vilka av er ställer upp? Hur många av er kan man lita på skulle skåla för Skåne i lättöl?

:gremwink: kan jag meddela för er svagsinta :gremsmile:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
Jag skålar för det mesta om det bjuds, förutsatt att det är bättre grejer än lättöl. :gremwink: Om Herslow och grabbarna bjuder skulle jag dock tvivla, tror jag.

För mer information om denna "företeelse" kan man ju alltid skruva in Radio Skånepartiet, vilka brukar ha sofistikerade och högintellektuella politiska diskussioner på programmet, med länets skarpaste hjärnor på tråden.

Johan K

Gammal & dryg
Well, jag fick åxå den ja... :gremtongue:
Efter att ha tittat igenom den så åkte den omelebums i soptunnan, vilket jag inte ångrar för fem öre...
Att man kunde få ihop så mycket dummheter på så lite papper är beundransvärt !