Tillsammans skriver vi den stora tabellen för belöningar, alltså belöningar som spelfigurerna kan få efter att de klarat uppdraget. I Äventyr finns tre olika nivåer av belöningar beroende på hur svårt uppdraget varit. Dessa belöningar tänkte jag kunde vara för ganska mundana äventyr. Låt mig börja med några, och se vilka som hakar på:
1T100 Belöning
1 Spelfigurerna får en uppsättning värmande mantlar som gör att de inte fryser på vintern.
2 Spelfigurerna får en harpa värd 30 silvermynt.
3 Spelfigurerna får en vakthund som följer dem vart de går. Vakthunden har Upptäcka 6 och Rörelse 4, och specialförmåga BETT, 1 liv i skada.
4 Spelfigurerna får uppdragsgivarens tacksamhet. En gång under kommande sagor kan spelfigurerna be uppdragsgivaren om en tjänst.
5 Spelfigurerna får ett tält som de kan ha på sina äventyr och resor. Tältet skyddar mot kyla och regn.
1T100 Belöning
1 Spelfigurerna får en uppsättning värmande mantlar som gör att de inte fryser på vintern.
2 Spelfigurerna får en harpa värd 30 silvermynt.
3 Spelfigurerna får en vakthund som följer dem vart de går. Vakthunden har Upptäcka 6 och Rörelse 4, och specialförmåga BETT, 1 liv i skada.
4 Spelfigurerna får uppdragsgivarens tacksamhet. En gång under kommande sagor kan spelfigurerna be uppdragsgivaren om en tjänst.
5 Spelfigurerna får ett tält som de kan ha på sina äventyr och resor. Tältet skyddar mot kyla och regn.