Nekromanti Den ultimata verklighetsflykten

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Arbetslöshet, räkningar, jobbsökande, folk som är på en om ditt o datt, arbetsmarknadspolitiska åtgärder, en allt mer äldre far och mor (sladdbarn), arg flickvän...

Finns det någon bättre verklighetsflykt än att börja funder över nästa äventyr man ska spelleda eller över sin grymt coola rollpersons nästa steg? Jag har verkligen återupptäckt rollspelen och kommer fortsätta med det livet ut. Världens billigaste nöje och så förbannat kul - dygnet runt. Jag vill inte söka jobb och bära virke till min kompis hus. Jag vill göra äventyr...

Zykopat

Veteran
Örnsköldsvik, ancient city of doomed bumblebees
Arbetslöshet, räkningar, jobbsökande, folk som är på en om ditt o datt, arbetsmarknadspolitiska åtgärder, en allt mer äldre far och mor (sladdbarn), arg flickvän...
Jag är i samma situation (jag sitter på en arbetsmarknasåtgärd och slöar för närvarande) förutom att min flickvän är glad och jag håller med om att rollspel är trevligt ombyte mot verkligheten :gremlaugh:

Muggas

Hero
Re: Den ultimata verklighetsflykten [lite OT]

Finns det någon bättre verklighetsflykt än att börja funder över nästa äventyr man ska spelleda eller över sin grymt coola rollpersons nästa steg? Jag har verkligen återupptäckt rollspelen och kommer fortsätta med det livet ut.

Nej, under rätt omständigheter är det den ultimata trippen. Som du säger, i princip kostnadsfritt (när allt material är införskaffat). Jämför bara med alla meckon som bränner en tusing på utelivet varje helg och mest mår dåligt av det (även om de intalar sig att de har kul för jämnan).

Jag vill inte söka jobb och bära virke till min kompis hus. Jag vill göra äventyr...

Det är inte lätt att hitta ett jobb man helt kan gå upp i. För min del vore ett jobb som personlig tränare (kräver svindyr utbildning) eller rollspelsmecklare idealt (men rollspelsmecklare kan bara unikum jobba med, och då ändå för en ganska blygsam ersättning). Jag vill använda min utbildning i systemvetenskap till något kul, inte sitta i någon dammig källare och snickra databaser i sql. Det ultimata vore naturligtvis att få betalt för att spela rollspel... Någon som har några idéer?

Tur man har likasinnade nördar här att prata rollspel med... :gremsmile:

Johan K

Gammal & dryg
Jo, att fly verkligheten med att lira rollspel funkar aldeles utmärk för min del åxå. Fins ju inget skönare än att fly in i sagan, om än för ett par tilmmar.
Sedan så finner jag åxå det jäkligt skönt att döda några timamr med at lira lite olika spel, som t. ex Carcassonne.. Vilket jag för övrigt lirade idag & vann, fö en gångs skull... :gremtongue:
Seda så gilalr ajg att gå på konvent som verklighestflykt. Man lever ju som i en glasbubbla i några dagar & har mer eller mindre ingen kontakt med omvärlden. Hände mig närjag vart på CalCon, hade ingen som helst aning om den där stormn som huserade då.. Fick reda på den vid 2-tiden sista natten, tror jag bestämmt...

Ithaqua

Utsvulten Wendigo

Byt dessutom ut arg flickvän till fd flickvän, och du skall finna att eskapismen i rollspel är nästan oumbärlig..*S*

Nej, jag kommer nog heller aldrig att sluta spela. Dessutom är det, till skillnad från alla online rpg, en ganska social sysselsättning.

Niklas73

Skapare av Starchallenge
Och då blir man bara... "En storm... Ja en storm måste jag ju ha med, nu ska vi se, var får den plats i kampanjen"...

Lindenius

Swashbuckler
Re: Den ultimata bäbisflykten

Det räcker med två små glada bäbisar och en snart fyraåring för att man skall tycka det kan vara skönt att komma hemifrån fyra timmar och leka riddare eller trollis.

Shit, här är det semester om man får åka iväg ensam i två timmar och handla storpack blöjor och barnmat.

//erik.tycker om sina barn jättemycket fast de skriker och gormar ibland.

Leguwai

Veteran
Så sant... har ett problem bara... för mycket tid mellan spelsessionerna och alldeles för många idéer =)
Blir liksom inte lika intressant att utveckla allt man kommer på när man inte vet om det kommer att spelas... samma sak med karaktärer... kommer på ca en ny karaktär varje månad som jag "måste" testa... så utvecklingen går sakta... men men det blir nog kanske mer spelande nån gång vem vet, kul är det iallafall!

Johan K

Gammal & dryg
Och då blir man bara... "En storm... Ja en storm måste jag ju ha med, nu ska vi se, var får den plats i kampanjen"...
Hehe ! Ja exakt.
Dock blir man ju lite frustrerad när man inser att det vart på riktigt... :gremgrin:
Höll ju näsatn på att inte komma hem ju... :gremtongue: