Nekromanti Deodorant och koppelsäkerhet[bdsm]

G

Guest

Guest
Hallo allesamman, jag ska på halloweenfest på tisdag som submissive puppy, eftersom jag redan gjort detta på en annan halloweenfest vet jag att jag kommer svettas mycket i min läder och gasmask-utstyrsel samt att dras i koppel av min dom, så jag vet att jag behöver en bättre deodorant än AXE.
Jag kommer behöva en deodorant som:
<ul type="square">
[*]har väl tilltagen antiperspirativ funktion
[*]är svagt eller icket parfymerad
[*]helst ska kunna användas i ansiktet
[/list]
Sedan skulle jag gärna ha lite råd angående hur man kan förebygga att bli öm efter kopplet då jag har ganska ont runt halsen nu.

Iövrigt kan ni gärna diskutera med mig mer om hur vi gjort och så, men i grundinlägget känns det inte som det hör hemma.

Tillägg: Kan också sägas att förra gången var min första "riktiga" erfarenhet på området

/Zorbeltuss som förväntar sig svar från Vavva, Rising, Nightowl och Marco Behrmann

w176

Förlorad dotter
Jag har haft ordentligt med kedjor i metall på en del lajv att blivit släpad runt i och fastsatt i. Kejdor är i och för sig inte detsamma som läderkoppel men min erfarenhet är i alla fall följande hjälper mot skavning och risker:

Låt kopplet sitta ganska löst kring halsen. Du ska kunna få in minst två fingrar under det utan att det spänner åt. Dels för rörelsefrihet så att det inte spänner när du vrider på nacken, dels så att varje liten rörelse i andra änden av kopplet eller varje liten av av dina egna rörelser inte får kopplet att nöta mot huden.

Växla hur spänt kopplet är då och då under kvällen. Varierar du in eller ut en länk eller två så skaver de inte på samma ställen.

Ta hand om huden innan, en hud som mår bra blir mindre irriterad. Smörj dig med bra hudsalva i veckan.

Är kopplet i läder kan det vara en ide att smörja lädret också, men kollar du att du tål att ha läderbalsamet mot huden. Kolla att du inte är allergisk mot kopplet också. Man kan vara allergisk mot kromgarvat läder.

Testa hur mycket ryck i kopplet känns, hur halsbandet rör sig och hur/när/hur mycket saker gör ont. Skaver det när det vrider sig? Nyper halsbandet åt? Kan du fastna med huden någonstans? (Jag brukade fasta med huden mellan två kättinglänkar ibland tex). Börjar de blöda om du fastnar? Funkar det att rycka med sig upp på fötter med full kraft? Riskerar du att trilla om det sker? Osv.

Egen erfarenhet av koppel är att att ha personer som rycker och drar i det i det är sällan ett problem. Rycker dom har de ofta koll på dig och du också på dom och ni bägge är uppmärksamma. (Om de inte är dumma i huvudet och drar dig rakt bakåt utan förvarning utan att du ser det)

Det farliga är om någon råkar trampa på kopplet eller det på annat sätt helt plötligt stumt fastnar.

Angående deo tror jag inte deo är lösningen. Jag skulle satsa på våtservetter och att torka av dig när du känner dig för sunkig.

G

Guest

Guest
Låt kopplet sitta ganska löst kring halsen. Du ska kunna få in minst två fingrar under det utan att det spänner åt. Dels för rörelsefrihet så att det inte spänner när du vrider på nacken, dels så att varje liten rörelse i andra änden av kopplet eller varje liten av av dina egna rörelser inte får kopplet att nöta mot huden.

Ta hand om huden innan, en hud som mår bra blir mindre irriterad. Smörj dig med bra hudsalva i veckan.
Ah, mycket bra råd, tackar.

Är kopplet i läder kan det vara en ide att smörja lädret också, men kollar du att du tål att ha läderbalsamet mot huden. Kolla att du inte är allergisk mot kopplet också. Man kan vara allergisk mot kromgarvat läder.
Antagligen också bra råd, problemet är att det är min dom som äger kopplet och vi kommer inte träffas innan detta.

Egen erfarenhet av koppel är att att ha personer som rycker i det är sällan ett problem. Rycker dom har de ofta koll på dig och du också på dom och bägge är uppmärksamma. Det farliga är om någon råkar trampa på kopplet eller det på annat sätt helt plötligt stumt fastnar.
Håller helt med pga min tidigare erfarenhet.

Angående deo tror jag inte deo är lösningen. Jag skulle satsa på våtservetter och att torka av dig när du känner dig för sunkig.
Problemet är egentligen mest gasmasken, där kan jag inte heller torka av mig hela tiden, iövrigt var våtservetter ett väldigt bra tips som jag får börja använda mig av.

/Zorbeltuss som tackar

Foggmock

Myrmidon
Nivea har rolloner utan alkohol som har mycket bra antiperspirativa egenskaper. De kommer i en glasförpackning med ett rundat lock, är blåa. De luktar bara precis när man applicerat i princip och torkar fort.

Angående gasmasken kan man mjuka upp gummit med hudsalva i kanterna som ligger mot ansiktet.

I övrigt, gl, hf. :gremgrin:

Dewil

Skrivbordsgeneral
Apoteket har antiperspirantlösning (aluminium-klorföreningar) på flaska att stryka på där man föredrar.

Dewil

G

Guest

Guest
Nivea har rolloner utan alkohol som har mycket bra antiperspirativa egenskaper. De kommer i en glasförpackning med ett rundat lock, är blåa. De luktar bara precis när man applicerat i princip och torkar fort.
Kan nog vara bra att skaffa ja.
Angående gasmasken kan man mjuka upp gummit med hudsalva i kanterna som ligger mot ansiktet.
Om jag hinner raka mig så blir det definitivt att jag gör så, men för tillfället så är skägget ivägen.

I övrigt, gl, hf. :gremgrin:
Självklart ska jag ha kul och jag tackar för lyckönskandet också.

/Zorbeltuss

G

Guest

Guest
Apoteket har antiperspirantlösning (aluminium-klorföreningar) på flaska att stryka på där man föredrar.
Yay, det kan definitivt vara bra att ha för ansiktet då både spray och rollon är svårt att applicera i ansiktet.

/Zorbeltuss

Vavva

Swordsman
Vad ska jag säga?

Allt bra är ju redan sagt jue! :gremwink:

Jag hade skitit i deon och kört på enn frikostigt lager babypuder istället. Babypuder är underskattat som latertillbehör. Hpller torrt och minskar det jobbiga klibbet utan en massa skarpa kemikalier.

Om läderkoppplet är vasst så kanta det med ett band muslin. Muslin är ett tunt bomullstyg som suger upp och disposar värmen (smaika den anglifieringen!) samtidigt som det ligger emellan det grova lägret och din smäckra hals. Annars så för som W176 säger. Sätt det bara inte för hårt. En fingrar är riktlinjen på halsband på katt, så jag tycker att två fingrar låter ganska lagom för människa.

Have fun, post pics! :gremgrin:

Big Marco

Läskig
Zorbeltuss som förväntar sig svar från Vavva, Rising, Nightowl och Marco Behrmann

Sorry, det är inte min scen. Och då jag inte har aktivt utforskat den har jag inga husmoderstips om detta heller. Mina fetischer ligger på ett annat plan.

Dock är ungefär allt bättre än AXE:s deo.

Vavva

Swordsman
Brasklapp

Latex-och-lack är inte riktigt min scen heller. BDSM behöver som alla vet inte betyda gimp-suits per automatik, och jag är mer inriktad på andra arenor. Jag vet alltså inte om mina tips funkar i sammanhanget, men om de funkar på en runway eller catwalk så borde de ju funka på en fest också. Tycker man.

//Alva - men svettiga minnen från en modevisning för många år sen när hon hade nästan hela kroppen inlindad i röd bondagetejp.