Nekromanti Desperat

G

Guest

Guest
Arrghh! Jag har råkat ut för en DMs mardröm. Jag har idetorka och vi skall spela i helgen. Ni får gjärna ge mig tips på lite äventyrs intriger som utpselar sig i FR The North för spelare runt lvl 5.

Dahl

Veteran
Kanske kan de träffa små istroll med hemska is-gudsbesvärjelser =P
Eller så kan de hjälpa en Barbarstam att återta ett stulet ärosvärd.

"Och allt som kan gå åt helvete gör det" =)

-Dahl

König

Hero
Vansinniga orc barbarer anfaller byn där spelarna befinner sig......

En grotta fylld av kobold skelett.....animerade....

En grupp dvärgar som blivit onda, terroriserar spelarna. Dvärgarna är dock egentligen snälla, men har bracers på sig som är cursed, så deras alignment har blivit chaotic evil. Föremålen kan spåras tillbaka till en elaking till wizard, som lever ensam i närhetet av dvärgfästet akbar... vad har han i görningen den uslingen?

"When the DM laughs it is already to late"

chrull

Stockholm Kartell
humma.. skurkar som bara är cursed har jag alldrig kört med.. är det många som prövat den?

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--

König

Hero
Har använd det vid ett tillfälle, bara för att röra till det i huvudet på spelarna. Då de upptäckte att de dräpt oskyldiga varelser, började de att ta det lite försiktigare. Och de blev lite ångerfulla, särskilt som de fick förklara sig inför de dödas släktingar, som var ganska så argsinta mot spelarna.....he....he...he. Det är sånt som får en DM att skratta....

"When the DM laughs it is already to late"

Rosen

Myrmidon
skurkar som bara är cursed har jag alldrig kört med.. är det många som prövat den?

Jodå, fast bara som hantlangare (vilket man oftast inte bryr sig om utan hackar ner dem i alla fall).

Fast jag vet ett annat gäng där de körde ett äventyr som gick ut på att en prins hade förhäxats av en ond furstinna och ledde hennes armé mot ett grannland (vars prinsessa han egentligen var förlovad med). Förtrollningen kunde bara brytas av att han blev kysst av en renhjärtad kvinna, vilket konstruktören (DM) förstås tänkte sig skulle bli den där prinsessan. Spelarna lyckades tillfångata prinsen och föra ut honom från härlägret, men de tyckte att det var lite för bökigt att frakta en motsträvig fånge ända till grannlandets slott, så medan två av dem satt på honom fick han sin magiska puss av en av kvinnlig RP istället - en liten tjock halfling bard. (-:
Innan dess diskuterade de att dra förbi ett värdshus och låta en lokal barmaid göra jobbet, men det föll på att hon antagligen inte var speciellt renhjärtad...

--
Åke

entomophobiac

Low Prep High Play
Det kommer fem tarrasquer och terroriser tavernan rollpersonerna sitter på.... eller, jag vet inte :)

Allvarligt talat, har man idétorka ska man inte tvinga sig själva att hitta på något. Strunta istället i att hitta på något annat än en grundtanke och improvisera sedan hela spelmötet utifrån dina spelares handlingar - jag kör den alltid, och det går nästan alltid hem :)

Organ

Out of time, out of mind
Annars finns det ju miljarders färdiga äventyr att plocka från nätet.

/Anders

Malkavian

Veteran
Om du har DM boken kan du ju slå på den roliga tabelen
"One hundred adventures ideas" (sid 138/139)
den är ju ganska rolig

Although i looks like a game, business around the table is deadly serius.

G

Guest

Guest
Hmmm! Det var en tanke. Den metoden har jag ju inte kört sedan DoD Experts tid, kanske man skall prova med ett litet improvisationsäventyr.