Dimfrost
Special Circumstances
Att InDesign är lika bra på att hantera tabeller som en blind och förståndshandikappad babian är allmänt känt. Men det ska ju finnas ett sätt att fuska sig till bevarade tabellformat:
Mitt problem, då? Jo, jag har gjort så här tidigare. Det är jag åtminstone väldigt säker på. Men helt plötsligt fungerar det inte. Om jag markerar mer än en enstaka cell i en tabell i InDesign går det inte att klistra in någonting alls. Gör jag något fel, eller har jag bara blivit tokig i allmänhet?
/Dimfrost
(Smileys och fetstil ej inkluderat.)Dante i [url="http://forum.rollspel.nu/showpost.php?Number=725012" said:det här gamla inlägget[/url]]
En variant som jag använder är att skapa en schysst tabell som ser ut som jag vill att den ska göra, spara denna tabell (utan innehåll) i en biblioteksfil, och sedan när jag behöver en tabell hämtar jag den från biblioteksfilen och fyller den med det innehåll den ska ha [...]
Nota bene! Om du kopierar celler från en oformaterad tabell i InDesign till en som ser ut som du vill kommer alla inställningar från den oformaterade tabellen att appliceras på de celler du klistar in innehållet i.
Om du kopierar direkt från ex. Word kringgår du denna dumhet.
Mitt problem, då? Jo, jag har gjort så här tidigare. Det är jag åtminstone väldigt säker på. Men helt plötsligt fungerar det inte. Om jag markerar mer än en enstaka cell i en tabell i InDesign går det inte att klistra in någonting alls. Gör jag något fel, eller har jag bara blivit tokig i allmänhet?
/Dimfrost