Nekromanti Det är ju tamejfan...

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
...helt otroligt! TV3 - Sveriges kanske sämsta kanal har äntligen bestämt sig för att visa lite bra filmer.

Och för att fullborda hånet mot mig så väljer man att visa dem mitt i natten.

02:35 i natt visas Sinbads Tusen äventyr
04:10 visas Det Gyllene Skinnet

Det är fan så man baxnar. Det skall tydligen vara omöjligt för TV3 att göra någonting rätt. Här har man köpt in ett par fina Harryhausenfilmer och så väljer man att visa dem när inte en jävel är vaken.

Fy fan!

/Vulf - har världen blivit galen?

Johan K

Gammal & dryg
...för jävligt ja !!
Får väll ta & ladda videon. Orkar ju varken vara uppe så länge eller gå upp vid den tiden...

/ Johan K, som ÄNTLIGEN kommit hem till lägenhetes lugna vrå !

Nightowl

Champion
D'ä lugnt...

...jag är upptagen med att vara irriterad av att Cat Ballou dels går så sent, dels på Z-TV som jag inte har. :gremelak:

Fast jag fick morsan att spela in den.

Erik, vissa jobbar i mellandagarna.

chrull

Stockholm Kartell
DEt här är inget nytt. När jag pluggade filmvetenskap så fick vi med jämna mellanrum tips om bra filmer som gick på tv under veckan, och det lärde man sig lite på. Det första var att uppskatta SVT1 och 2 för deras val av filmer. Det andra var att hata TV3, 4 och Femman för att de våldtar sig på filmerna. Det tredje var att TV3 oftast visade helt klart intressantast filmer, men alltid mitt i natten.

Imorgon (men det kanske inte gills) 02:25 visas För några få dollar mer.
Söndag 01:10 är det Schakalen (inte den med Willis alltså)

(aaargh. och imorse vid 9 gick Resan till amerika.)
chrull

Troberg

Sinister eater
Det andra var att hata TV3, 4 och Femman för att de våldtar sig på filmerna.
Men man ska i alla fall ge Femman credit för att de hittade många bra filmer som inte var så kända (tex för att deras premiär krockat med någon storfilm).

seinet

Swashbuckler
Problem med femman igår

Så hade man sett fram emot att titta på Jakten på Röd Oktober, men vad händer? Jo, dom får sändningsporblem och vägrar korrigera det. Det är inte roligt att försöka titta på en film där det enda man ser är stillbilder, ljudet går inte att höra och enda sättet att följa med i handlingen är att läsa översättningstexten. Och när man dessutom försöker ringa kanal 5 för att påpeka det så möts man av "Nummret går inte att kopplas vidare, var god försök senare".

/Seinet Wintermute - Skall iväg in till staden nu och försöka få något köpt på systemet

Troberg

Sinister eater
Re: Problem med femman igår

Så hade man sett fram emot att titta på Jakten på Röd Oktober, men vad händer? Jo, dom får sändningsporblem
Vet du att om du låter "gnöppignöppignöppignöppi" när det blir tillfälligt avbrott så fixar det sig efter att tag? Funkar varje gång.

seinet

Swashbuckler
Re: Problem med femman igår

Tja, det blev ju aldrig tillfälligt avbrott... däremot kom det upp små meddelanden i övre vänstra hörnet ibland "Error! Videosignalen är kodad" eller så blev bilden helt svart och så stod det "Working..." istället.

/Seinet Wintermute - Har handlat öl idag