Nekromanti Det är mörkt, det är 1600-tal, det regnar

anth

Vetefan
I samband med sista kraschen försvann Eksems försök att dra igång en LotFP-kampanj.
Vi börjar om, men jag har ingen koll så någon annan får länka till doodle och kalkylblad med äventyr.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Jag har noll och intet med trådens faktiska innehåll att göra, men trådtiteln får mig att vilja spela 1600-talscyberpunk...

Sapient

Swashbuckler
Kan inte den sjätte. Dinosaurar mig i Berlin som bäst då. Men strunt i mig den gången.

anth

Vetefan
Ingen har protesterat alltför högljutt om tiden, låt oss därför dryfta platsen.

Jag, tillsammans med ett par andra forumiter, var på Proxxi igår ( http://www.proxxi.nu/ ).
Proxxi har en trevlig lokal där man utan större problem kan vara tre rollspelsgrupper samtidigt utan att störa varandra.
Det är en äkta nörd-förening med boffer-fäktning ena dagen, go-spel andra dagen och hemelektronikbygge den tredje.

Det är alltså en utmärkt plats för LotFP, Repetikon och Hobocon.
Eftersom det är en så liten förening kan man nog även förhandla till sig specialförmåner, som att få vara där utanför vanliga öppettider.

Eksem

Champion
Så, var ses vi? Vad vill ni göra? Bara planera, eller ska vi försöka hinna spela nåt litet å?

chrull

Stockholm Kartell
Jag skulle kunna förbereda något litet. Kanske en 1 page Dungeon eller något? Så gör vi mer än bara snackar?

Hur funkar Proxxi? Kan vi bara sticka dit och köra eller måste man boka?

anth

Vetefan
Det är bara att dra dit. Torsdagar är brädspelskväll, men det brukar inte vara så många brädspelare.

Eksem

Champion
Ok, då föreslår jag följande:

Vi kör planering på Proxxi från 18.00 nu på torsdag (6/11). Efter planeringen gör vi rollisar och sen kör vi en kort 1 page dungeon med chrull som DM.

Vill folk fortsätta spela med sina rollisar från BTAM btw?

chrull

Stockholm Kartell
Eksem;n47964 said:
Ok, då föreslår jag följande:

Vi kör planering på Proxxi från 18.00 nu på torsdag (6/11). Efter planeringen gör vi rollisar och sen kör vi en kort 1 page dungeon med chrull som DM.

Vill folk fortsätta spela med sina rollisar från BTAM btw?
Kanske. Det beror på hur andra gör.

kloptok

Pensionerad astrolog
Jo, det kunde ju vara kul. Men jag är öppen för att sätta igång med en nybörjare också.

Sedan kan vi ju vara riktigt ambitiösa och välja något äventyr att börja med i förväg och sätta igång med det redan i veckan. Eller är det bättre att bestämma sånt på torsdag?

anth

Vetefan
Halloj era smurfar!
Kan de som på ett eller annat sätt var inblandade i att skapa nya rollpersoner igår gå igenom hur man gör nya gubbar.
Så vi slipper brainstorma fram hur man gör varje gång.

kloptok

Pensionerad astrolog
Precis som i beskrivningen i regelboken med tilläggen:
  • Får byta en ability mot en annan (en gång) (det sa vi inte igår, men så körde vi i BTAM)
  • 180 sp + 110sp*level att börja med
  • Max start-hp plus medelvärde för högre levels upp till den man börjar på (avrunda uppåt)
  • Tror vi började med 3000 XP, men minns inte exakt.
Det var allt jag kunde komma på. Kanske bestämde vi något speciellt om spells?

chrull

Stockholm Kartell
kloptok;n48921 said:
Precis som i beskrivningen i regelboken med tilläggen:
  • Får byta en ability mot en annan (en gång) (det sa vi inte igår, men så körde vi i BTAM)
  • 180 sp + 110sp*level att börja med
  • Max start-hp plus medelvärde för högre levels upp till den man börjar på (avrunda uppåt)
  • Tror vi började med 3000 XP, men minns inte exakt.
Det var allt jag kunde komma på. Kanske bestämde vi något speciellt om spells?

Jag tycker att spells slumpas fram på plats för nya magiker och levlar.