ceruleanfive
Bläckfisk
-----
Här skulle jag vilja tillägga en sak, om det nu är så att du varit frånkopplad ett tag. Kickstarters funkar ofta väldigt bra och man får det man förväntade sig och lite till i tid. De funkar även ofta allt från dåligt till uselt. Förseningar är vanliga och det händer oftare än jag skulle vilja att leveransen aldrig blir av, eller att det bidde en fingerborg. Producenterna binder ofta upp sig på ganska stora leveranser med tajt tidsplan och det krävs bara en störning på en person för att det ska krascha.Franz;n337283 said:De flesta verkar buda på att Fria Ligan, poddar och Kickstarter är de största händelserna, plus andra balla spel som jag blir riktigt sugen på att inhandla!
Just inkluderingen tycker jag har gjort det så otroligt mycket roligare och mer kreativt för att skriva och spelleda scenarion och äventyr! När man var yngre och sämre vetande gjorde man liksom alla SLP till män per default och när någon gång en kvinnlig SLP var med beskrevs hon i första hand efter utseende. Alla var hetero. Ingen var trans. Med en mer inkluderande syn har jag lyckats skapa oändligt mer intressanta och spännande SLP's som har fängslande relationer till varandra! En klart mycket bra sak som hänt rollspel!!!APM;n337268 said:Jag tycker att det faktum att inkludering är något som drivs starkt inom rollspelshobbyn är det finaste med rollspelsutvecklingen på senare tid. Från att ha varit supersexistsunk på varje omslag till att ha blivit en arena där kvinnor och queera spelskapare har kunnat göra helt fantastiska spel som är en enorm skatt för hobbyn.
Tycker han, ja. Jag tycker Eon IV. By far det bästa världsbygget, med ett fantastiskt regelsystem och otroligt immersiva texter. Men spelen är bra på olika saker. Det beror givetvis helt på vad man vill ha, liksom. Är du ute efter old school:igt random-fantasy-äventyrande i Drakar och Demoner-tradition men med en smart modern twist, då är Svärdets sång helt klart ett bra val. Vill du hellre spela någon slags korsning av The Witcher och Game of Thrones, då ska du snarare titta på Eon IV.Franz;n337207 said:En sak som jag tycker är intressant är att det finns så många olika fantasyrollspel på marknaden nu. Symbaroum, Svavelvinter, Eon, Trudvang, DoD Retro, Fantasy!, Svärdets Sång, Saga med flera. För tio år sedan vill jag minnas att bara DoDT, Eon och Saga fanns. Om jag förstår Rymdhamster rätt så är Svärdets Sång det bästa av de som finns att tillgå?
Håller med om att EON är enormt bra och ja, bäst bland rollspel när det gäller världsbygget. Jag har dock tagit allt fluff och världsbygge från EON IV och lagt till det till de äldre versionerna men kör fortfarande med EON 3 reglerna vilka faktiskt är helt överlägsna de i version IV.Ymir;n337342 said:Tycker han, ja. Jag tycker Eon IV. By far det bästa världsbygget, med ett fantastiskt regelsystem och otroligt immersiva texter. Men spelen är bra på olika saker. Det beror givetvis helt på vad man vill ha, liksom. Är du ute efter old school:igt random-fantasy-äventyrande i Drakar och Demoner-tradition men med en smart modern twist, då är Svärdets sång helt klart ett bra val. Vill du hellre spela någon slags korsning av The Witcher och Game of Thrones, då ska du snarare titta på Eon IV.
Ja, det är verkligen fantastiskt kul att barnen vågar och vill spelleda och som du säger, att fördelningen mellan tjejer och killar verkar vara mycket bättre än när de flesta av oss började spela rollspel. 10-åriga dottern har spellett mycket Tails of Equestria men ännu så länge har det alltid varit någon vuxen med. Blir kanske en egen spelgrupp så småningom. Flera av hennes kompisar är också rollspelare.Fiktionslek;n337426 said:Det allra bästa tycker jag dock är återväxten i hobbyn, att det inte alls anses lika nördigt längre samt att det verkar vara mycket bättre fördelning mellan tjejer och killar. Min dotter är 12 och spelar medan jag skriver detta DnD tillsammas med fem jämnåriga -- två tjejer och tre killar. Detta har de dessutom ordnat helt själva. Det var nätt och jämt jag fick skicka med dottern tärningar. Fantastiskt!