Nekromanti Det borde finnas fler...

Zemoch

Veteran
...citat från rollspelsmöten. Jag har letat en hel del på internet efter roliga citat från spelmöten men jag har tyvärr inte hittat så många. om det är någon som vet en bra adress där det finns så tar jag tacksamt emot den.

Feuflux

omjonasson.se
Håller med dig om att det är ont om roliga rollspelscitat.... av någon anledning skriver man aldrig ner sina egna....

Hur som helst, när vi är inne på humor tycker jag du ska ta en titta på http://www.rollspel.com/humor/sff.htm och alla anknytande humorsidor där. Bläddrade igenom det mesta idag och skrattade ihjäl mig. /images/icons/smile.gif

Rickard

Urverk speldesign
Här är några rejält roliga kommentarer som jag hittat från en Deadlandssida.

Sedan har jag S.L.U.R.K.s föreningshemsida, som jag själv är medlem i.. Den borde vara med i någon av felsägningsinläggen som Legioth nämnde i sitt inlägg.. Tryck på medlemmar sedan på någon av medlemmarnas namn..

Förresten.. I tråden "felsägningar när man lirar rollspel" finns den roligaste felsägningen jag någonsin läst.. Den är som en del i signaturen.. Den slår tom. deokommentaren som finns i den första länken som jag gav..

/[color:448800]Han</font color=448800> som såg att Feuflux länk funkade och sätter dit denna länk istället som tröst (nöjd nu Feu?)

Feuflux

omjonasson.se
Vad är det du sitter och säger?

Funkade inte min länk? Det gör den på min dator i alla fall..... nu blir jag konfunderad. (Använder Netscape 6.2 om det kan spela nån roll...)

Rickard

Urverk speldesign
Vaddå? Vad menar du? ;) [NT]

/[color:448800]Han</font color=448800> som inte alls ändrade på sitt inlägg efter att han läste Feufluxs inlägg

Feuflux

omjonasson.se
Är det du eller jag som låter nu?

/Han som inte alls ändrade på sitt inlägg efter att han läste Feufluxs inlägg

Läste ditt inlägg, så nu är jag glad igen. /images/icons/smile.gif

Förresten... kan man ändra i inlägg? Eller har du speciella kontakter med moderatorerna? (Eller är det jag som feberyrar? Känner mig rätt krasslig..../images/icons/frown.gif )

Storuggla

Champion
Jag håller truten

Visst kan man ändra i sina inlägg! Man trycker bara på ändra. Eller så tar man och skickar lite euros till någon moddis som grejjar det åt en. ^_-

Storuggla, inte moddis någonstans

Feuflux

omjonasson.se
Men det är ju fruktansvärt

Visst kan man ändra i sina inlägg! Man trycker bara på ändra. Eller så tar man och skickar lite euros till någon moddis som grejjar det åt en. ^_-

Hmm, upptäkte precis ändraknappen....tufft./images/icons/smile.gif
Vet inte hur lång tid man har på sig att ändra ett inlägg, men kan det inte bli dumt om man svarar på ett inlägg men då har han som postade det ändrat nåt i det?

Steverud

Veteran
För rätt lång tid sedan (1995/-96) skapade Louis Reash "net.book: RPG one-liners" som får betraktas som orginalet.

Version 1.0 och 1.1 går att hitta på Google Groups (http://groups.google.com/groups?selm=DA4Eno.A7H@ansoft.com&output=gplain) men version 1.2 verkar bara "finnas" på Louis' hemsida som för övrigt inte längre finns.

Jag var i kontakt med honom senare året därpå (1996) för en kraftigt uppdaterad version men det blev tyvärr en surdeg för honom. Det fanns en hel massa bra inlägg i rec.games.frp.misc (sök i den gruppen på Google Groups på "crack-up lines") som tyvärr därför aldrig kom med. Jag har för mig att jag påminde honom ett år senare igen och erbjöd mig att ta över "boken" men han sade hela tiden "jag skall ta tag i det snart" och därefter dog det uppenbarligen.

Problemet med boken är att den innehåller en otroligt massa hänvisningar till "unknown", något som Louis arbetade på att ordna men tyvärr postade han aldrig resultatet.

Hm. Man kanske skall försöka ta tag i det igen, jag har bestämt sparat undan många av de postningarna någonstans...

Sedan finns
http://members.tripod.com/~maltesh/Humor/Oneline.html

/Jonas, som skrev inlägget om stridsroboten med viktproblem. Nej, jag korrekturläste inte det inlägget innan jag postade det... /images/icons/blush.gif