vilket spel tror ni kommer att bli "kungen" utav minis?
Jag är inte helt säker på att A&A tävlar om samma minis-spelare som D&D och SW (de två har nog tävlat med varandra om en och samma spelare). Men okej, om det nu skulle bli en tävlan så tror jag generellt att alla minis-spel har svårt att tävla med D&D minis för att det redan är så stort och etablerat. A&A verkar iaf göra något klokt genom att se till att deras spel blir något helt eget. Åtminstone verkar det så av de kort jag har sett.
En titt i min kristallkula säger att A&A kan bli miniatyrspelens motsvarighet till ett Netrunner, Kult, Mythos, L5R eller ... Tja, eller något annat av alla de jättebra CCG-spel som kunde konkurrera med Magic om spelbarheten men som var på efterkälken när det gällde antalet spelare. Jag gissar således att det blir ett bra spel att köpa ett fåtal kartonger med, ett jätteroligt spel att spela, men att det inte blir samma sug efter nya serier med nya figurer.
I vilket fall som helst så tror jag att A&A minis kommer att spöa det traditionella A&A sju dagar i veckan.
Av de pjäser jag sett hittills så verkar Churchill Crocodile äga mest av alla.
(här) Nu fattar jag ju visserligen ingenting av reglerna, men det verkar som att det gäller att ge den lejd in i fiendens hjärta på något vis för att sedan låta den röja hårt med sina grymma närstridsattacker. Vilket kanske blir svårt, då den är så långsam.
Men, som sagt, vad vet jag. Det är i vilket fall som helst roligt att gissa.
Tyvärr kommer det nog högst bli en starter för min del, eftersom min ekonomi är så ansträngd (eller snarare: pryglad och liggandes blodig i botten av en kompost).