Nekromanti Det där äventyret - vad det nu än hette tråden

tull

Hero
Söker ett äventyr som jag minns som ganska ballt, vet inte om det var något amatörbygge ifrån en hemsida eller officiellt Neogamesmaterial.

men men men..

Äventyret gick ut på att rollpersonerna skulle se till och bli inmurade i ett fängelse för att där ta reda på information om någon skatt. Nu när jag tänker efter var det nog lite prison break vibbar på det där äventyret.
Rollpersonerna hamnade också i någon vättegrotta för att där hämta något. Minns inte så mycket mer, har för mig det var en ganska nördigt klassisk intro på äventyret av att en adelsman kontaktar dem på ett värdshus.
Utspelade det sig inte i Asharia eller Consaber tro. Fängelset fanns i alla fall på en ö.

Känner ni igen det jag beskriver och letar efter så vore det guld! Tänkte kombinera äventyret med artikeln i nyaste fenix och försöka stoppa in kärnan av diamantäpplets inslag i äventyret. (Då hälften av spelgruppen spelat ut halva diamantäpplet en gång i tiden)

Ifall ni vill gå off topic så får ni gärna ta upp vilka inslag i diamantäpplet som ni tycker är viktiga att ta med för att sen kunna gå vidare med katres gåtor och av blod komma.

ermine

Warrior
Det låter som De fördömdas sista hopp, och det är en officiell äventyrsmodul. Du borde kunna beställa den från neogames hemsida eller hitta den i någon av de större rollspelsbutikerna.

Äventyret utspelar sig
i Soldarn och på Takalorr.

duncan_UBBT

Swordsman
Ja, de fördömdas sista hopp är ett riktigt kul äventyr. Spelade det faktiskt för två veckor sedan. Hela gruppen dog dock i ett misslyckat försök att fly från fängelset.

tull

Hero
Hehehe, tyvär hittade jag inte äventyret i den lokala nördbutiken i stan men det väcker en hel del minnen nu :gremsmile:

Kommer ihåg en ganska "butchig" tirakhona i fängelset hoppas hon finns nedskriven i modulen!

k7e9

Hero
Det finns på Neogames hemsida om du väldigt gärna vill ha det, bara så att du vet! :gremwink: