Det beror nog på lite flera olika saker:
1. Det är en av de bästa svenska köpkampanjerna, men det betyder egentligen inte så mycket, eftersom de flesta svenska köpkampanjerna är rent skräp.
2. Typen av stämning passar dig inte.
3. Den är vansinnigt krånglig att spelleda och mycket att hålla reda på, har du inte en ambitiös SL kan äventyret tappa mycket där.
4. Den är skriven rätt mycket som en krönika över en spelad kampanj, snarare än som ett kampanjupplägg med olika öppningar och möjligheter. En ovan SL blir i det närmaste tvungen att rälsa hårt.
5. Den är från början alldeles för välbeskriven, det är i det närmaste en låsning, men blir sedan alldeles för löst beskriven, nästan skissartad.
6. Och ja, den har delar som är ur rollspelssynpunkt skitdåliga. Det fungerar i andra berättelseformer/medier, men som rollspelsberättelse? Knappast, de måste skäras bort.
I vilket fall, jag har spellett knappt första delen (av tre) med min spelgrupp, och vi hade riktigt, riktigt, riktigt roligt. Men det krävdes så jävla mycket jobb av mig. Det var värt det, men ändå på gränsen...
Så i ärlighetens namn... det finns så mycket potential i den kampanjen att det nog beror på hur ni spelar den, snarare än att den skulle vara dålig.