Nekromanti Det där om illa matföring...

Coffe_Kanon

Swordsman
"Däremot önskar jag att jag kunde förmedla till er hur äcklig och sunkig min diskbänk har blivit. Låt oss bara säga att pga min lättja och min inneboendes ännu större degighet, så har vi idag en flugpopulation som är tillräckligt stor för att utveckla ett eget medvetande. Fyfan. Måste ta tag i det där snart... "

*Darrar av blotta tanken* vilket skräckhus! Jag råkar avsky irriterande insektoider som flyger omkring och surrar och sätter sig på min kropp och framförallt min mat. Därför blir somrarna väldigt upptagna för mig då jag ränner omkring i hela huset med flugsmällan i högsta hugg. Min bärsärkargång når inga gränser när det kommer till flugor...

magoo

Hero
Jag är normalt sett supermamman som lagar näringsrik och god mat MEN när jag vid sällsynta tillfällen är ensam hemma tar jag igen det med väldigt dålig kost.

En standardmiddag kan då se ut så här:

En stor mugg mjölk med en sked lingonsylt i
Två hårdbrödmackor med räkost

alternativt

Ett och ett halvt kilo vindruvor
En påse ostbågar

Tur att det inte är särskilt ofta!

Min kompis levde om singel på en diet av krögarpytt, tvåpack palt och hämtpizza, numera är han gift, smärt och med hyfsat med hår och tänder kvar.

Coffe_Kanon

Swordsman
"Min kompis levde om singel på en diet av krögarpytt, tvåpack palt och hämtpizza, numera är han gift, smärt och med hyfsat med hår och tänder kvar. "

Den där försvinnande lilla mängden C Vitamin i löken som brukar vara med i krögarpytten måste ha hindrat honom från att drabbas av skörbjugg. :gremgrin:

Feuflux

omjonasson.se
Har blivit en hel del restaurangätande sedan Malin dök upp, till min plånboks stora glädje. Om jag inte råkat berätta det hade jag säkert kunnat dölja att jag är kass i köket länge...

Det blir mycket pasta när jag lagar mat... Ibland får jag ett ryck och fixar typ lax, ris och nån såsmix. Men antalet ingridienser i mina maträtter är alltid lätträknade. Jag måste lära mig nångång. När jag orkar. Senare...

Johan K

Gammal & dryg
Ok, jag ger mig Ymir.. :gremlaugh:
Det här var nog gansak sunkigt i matväg, iaf pizzan & falafen.
Dock så käns viet- & thai-käk som det vore lite nyttigt iaf. Eller är jag helt fel på det ?

Hjalle

Swashbuckler
Igårkväll åt jag en chokladkaka, en rejäl kebabtallrik, potatismos, falukorv och ugnsbakade grönsaker, och därefter fil med banan i och äpple till, till middag. Men bananerna var ekologiska iallafall. Och pulvermos hade det varit över min döda kropp.

Faktiskt jag har egentligen ganska sunda matvanor, men jag äter rätt mycket.

-Hjalle, ikväll blir det punchrullar och pizza. Eller nåt.

Johan K

Gammal & dryg
Jag tror iaf inte att kokosmjölk, jordnötssås och friterade saker är direkt vad min kropp behöver...
Nä, det kansek är sant..Den sidan kanske inte är sådär ämlans nyttig, så at säga. Dock är det ju förbenta gott med dessa saker !

Anders Åstrand

Swordsman
att du orkade tillaga pizzan, och dessutom äta den med bestick och tallrik sätter dig rätt mycket högre än mig vad gällande matföring.

Jag käkar mest kalla grejer. kalla köttbullar, kalla willy's farmarbiffar, etc. tortillas är grymt att ha hemma. käkade precis tortillas med kalla willy's köttbullar och gräddfil i. När jag slår på stort och lagar mat värmer jag vatten i vattenkokaren, och häller ned i en skål med cous-cous. när det sugit klart trycker jag ned lite kalla köttbullar som värms till pisstemperatur av couscousen.