Nekromanti Det finaste rollformulär någonsin till D&D 3e

Eagle

Swordsman
Hej!

Privateer press har gjort det finaste rollformulär jag någonsin sett till dungeons & dragons 3e. Formuläret heter "Iron Kingdom trademark, D20 character portfolio". Det är helt i färg och ser ut som ett gammalt brungulaktigt pergament med tidsenlig typografi i rubrikerna. Formuläret består av 2 sidor + fritt antal med sidor för egna anteckningar samt fritt antal med sidor för spellistor. Det 4 sidiga dokumentet är på 14 MB till skillnad från alla andra rollformulär som är på omkring 250 kb. Det är copyright skyddat så jag tänker inte sprida det här på forumet, men ni kan beställa det från privateer press via någon rollspelsaffär.

Tyr

Hero
Jo jag håller med om att det rollformuläret var ruskigt snyggt. Det finns att ladda ner gratis på Privateer Press' hemsida, och för den som inte orkar leta finns sidan här. Klicka på "Documents" under "Support" till vänster så är ni på rätt väg.

Balderk

Swashbuckler
Tack!

Laddade ner det nu. Ni hade rätt, det var ruskigt, ruskigt snyggt. Frågan är bara om man vill skriva ut dessa formulär. Snacka om att käka bläck. Kan iofs ladda hem någon av de mindre versionerna, då missar man kanske färgen men det är fortfarande snyggt.

/Balderk, gillade texten.

Melkor

Veteran
Jag tyckte att det var okej. Men, jag tycker att det finns en gräns när det blir alldeles för mycket av Fantasy/Gothic-typsnitt och lull-lulll (kanske är jag bara avundsjuk för att jag inte kan göra lika snyggt :gremwink: ) Skämt o-sido:

1) Hur många character sheets har man råd att skriva ut i färg?
2) Jag tycker inte att kvaliteten blir speciellt bra på en bra laser heller.

Character Sheets överlag: Jag har inte hittat det ultimata CS ännu. Det finns nog iofs inte, i och med att alla spelare/DM har sina egna krav och regler. Sedan finns det så mycket strunt (enligt mig). Exempel: VEM använder sig av Ammunition-rutorna på WotC original-sheets? Om man inte gillar söder-suddade CS vill säga.

Nej, nu ska jag sluta klaga och återgå till min kreation av det Ultimata Character Sheetet.

//galastro

thark

Hero
Nej, nu ska jag sluta klaga och återgå till min kreation av det Ultimata Character Sheetet.
I AD&D2 fanns det inget exempel på rollformulär i boken (inte i AD&D1 heller för den delen kan jag konstatera i hyllan, och nog inte i OD&D-varianter etc heller, men de där har jag inte spelat aktivt) så jag gjorde ett själv i stället. Kanske kan vara värt att titta på.

Här finns det.

Nej, men seriöst alltså, jag/vi trivdes väldigt, väldigt bra med dessa minimalistiska formulär (rader etc blev rätt lagom stort när det skrevs ut på Star-lasern i föräldrahemmet); mycket mer än något alternativ jag sett till D&D3. Borde kanske bygga om ett nytt sånt egentligen, men orka. :)

Det jag gillar mest av de jag sett är det undertecknat bblackmoor@blackgate.net, vilket i princip är en smärre modifikation av wizards originalformulär. Med andra ord gillar jag designmässigt originalformulärets variant bättre än överdrivet flashigt tramsiga alternativ jag sätt och blir ganska nöjd när en del suboptimala detaljer förbättras.

Melkor

Veteran
Kanonsnyggt!! Jag ska fanken ha det på lördag då vi ska spela :gremgrin: Anthraxus kommer bli överlycklig!!