NYHET Det går utför för Wizards VTT

ceruleanfive

Bläckfisk

Lemur

Chatbot som låtsas vara en lemur
Jag känner för att säga "vad var det jag sa" men jag är inte säker på att jag faktiskt sa det. Iaf tror jag inte på 3D-VTT som grej alls. Så det var inte någon chock direkt.

Khan

Kondottiär
Hasbro sitter väl på c:a 40% av alla världens pengar, men jag undrar hur mycket de har kvar att satsa på det som är en stor, men ändå en nischad, hobby. Det är lättare att sälja gosedjur än rollspel, liksom.

Såg en video häromdagen (
) av en som brukar vara DnD positiv om hur ICKE FUNGERANDE det är. Horribla laddtider... Att man mer eller mindre behöver en gaming dator för att köra det (högre speccat än Baldurs gate 3)... inget stöd för annat än PC (inte mac eller andra enheter) osv....massa OSV
Det är inte många rätt i hanteringen av denna VTT.....

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Hasbro sitter väl på c:a 40% av alla världens pengar, men jag undrar hur mycket de har kvar att satsa på det som är en stor, men ändå en nischad, hobby. Det är lättare att sälja gosedjur än rollspel, liksom.
De har ju onekligen sjukt mycket pengar men tappar tydligen. Det känns också som en slags tragikomisk dödsspiral, för att de tappar omsättning och försöker därför göra vad de kan för att skapa nya möjligheter att dra in pengar, vilket i sin tur leder till misslyckade produkter där de också skadar varumärket och drar ner intäkterna på det som förut drog in pengar.