Nekromanti Det här kan man väl inte skämta om?

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Vad tycker alla här? Skulle ni tycka om att läggas ut såhär?
Jag bryr mig, ärligt talat, inte. Jag anser ju att eftersom världen är en såpass absurd och surrealistisk plats, så måste man kunna skratta - åt allt. Antingen skrattar man eller så gråter man - vilket tror du man mår bäst av i längden?

Jag har i vanliga fall inget alls emot skämt om Hitler, nazism, kommunism, judar, vita, kolonialister, politiker, konservativa, kristna, anarkister, eller någon annan grupp jag överhuvudtaget kan komma på.

Och vore jag död skulle jag ju såklart inte tycka ett jämrans dugg, eftersom jag ju vore just det - död. Avstängd. Kaputt. Icke existerande.

Men OM jag fick tycka något när jag var död:
Om jag dog på ett spektakulärt eller roligt sätt, skulle jag absolut vilja att folk använde sig av händelsen på vad sätt de nu fann lämpligt. Och att skämta om det naturligaste som finns - döden - är absolut inget fel i mina ögon.

Krille

Super Moderator
Kan man skämta om folk som dör på riktigt?
Ja. Prova http://www.darwinawards.com/

Tragiskhet är inget kriterium för att man kan skämta om saker. Kan man skämta om tolkientalibaner, Hitler, George Dubya Bush eller Linda Skugge så kan man skämta om folk som dör på riktigt.

Egentligen handlar det mest om sällskapet. Det sägs att det finns tre sorters limerickar: limerickar som kan berättas i sällskap av damer, limerickar som kan berättas i sällskap av präster, samt limerickar; ett tydligt exempel på sällskapets vikt i sammanhanget.

Rising

Vila i frid
Ha ha ha

Det var ju skitroligt. Men jag är rubbad. Jag skrattar åt bilder på rotten.com och pedofiler också.

Däremot är jag ganska finkänslig när det gäller hur jag interagerar med andra människor. Jag försöker inte skratta åt folk eller åt saker i folks närvaro när jag har anledning att tro att de kan bli sårade.

Men när jag är ensam eller i goda vänners lag - då är det bara roligare ju mindre sentimentalt det är.

Skeletor!!!

Johan K

Gammal & dryg
Ibland så överträffar verkligheten fantasin..
Så ja, jag tycker at man kan skämta om det. Elelr iaf ta det som en jäkligt dråplig historia..

/ Johan K, som har skämtet som ventil...