Nekromanti Det här tycker jag är kul!

Troberg

Sinister eater
Några innovativa förslag på äventyr vi aldrig vill se från vår svenska publik?
Desert Adventures (av G W Bush). Oj, den pågår ju!

Erkänn, du startade den här tråden bara för att få lite inlägg till D&D-forumet...

Det hade jag kunnat göra mycket effektivare genom att ta någon lagom kotroversiell fråga som inte diskuterats än, exempelvis: Vilket är det näst bästa spelet: D&D eller DoD? (Nej, för guds skull, dra inte igång den diskussionen!!! :gremshocked:)

chrull

Stockholm Kartell
med tanke på vilket helvete vi hade med bara sju delar så får jag direkt dåligt när jag tänker på:
The Rod of 12,867,255 Parts

...

usch :gremlaugh:

men titlar som
"Guess Which Hand" - (Stupident module since the orc and pie thing. Single dark room, guy in cloak with both hands held out. He says "Guess which hand." Lots of possibilities.)
låter ju riktgit spännande! :gremlaugh:

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
ROTFLMHO

Jag kan väl bara kontra med Ghost tower of Björkhagen, vilket inte är tillnärmelsevis lika roligt!

M.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member

Jag postade faktiskt detta för att jag hittade tråden och skrattade högt ett flertal gånger, och ville dela med mig av glädjen. Och kanske generera lite inlägg på köpet.

:gremgrin:

M.

chrull

Stockholm Kartell
Å andra sidan brydde du bara om att svara på det här för att själv få ett inlägg till.

chrull

Troberg

Sinister eater
Å andra sidan brydde du bara om att svara på det här för att själv få ett inlägg till.
Nej, jag gjorde det för att det var kul och för att det gav mig en chans att slagga Bush lite.

Det här, däremot, svarar jag på för att få ett inlägg till... :gremgrin:

Carl Ö

Warrior
Roligast? "Pie Vecna, Pie!" ((c) Ambient Inc)

Ha, ha!
Kul tråd! :gremgrin: :gremsmirk:
Jag skrattade högt när jag läste Pie Vecna, Pie! - den tjugofemte delen i Orc-n-Pie-kampanjen (Ambient Inc). En härligt kontrast men en nygräddad smaskig paj och den ondaste och farligaste skurken i universum, typ.

Får man "låna" titlar från andra rollspel...?

Döda skogen! (imperativ!)

Ackerfors

Alas, your rapids!
*har dålig fantasi*

The fellowship of the lord of the hand of Vecna?
The forge of MacFlurry?
The temple of elemental warmth?
Save Hextor's daughter from the evil Pelor?
Swordcoast Pie?
Swordcoast Pie 2?

Mmjo det är väl allt jag kommer på för stunden. :gremsmile:

Quan'talis

Swashbuckler
"Keep Off the Borderlands" var ju rätt rolig...

Annars så lär vi väl aldrig få se "d20 d20" – spelet där man spelar tjugosodiga tärningar (alternativt WotC-anställda som försöker behålla jobbet...)

JPS

Edit: äventyr var det visst.... ehh... jaa... alltså, äventyr till spelet d20 d20 vill vi ju inte heller se, alltså. Just det. Det var så jag menade.

För övrigt heter min mammas moster Edit, vilket kan vara en undermedveten orsak till att jag för det mesta skriver Ändring i stället. Hon spelar inte rollspel, nämligen.

Nightowl

Champion
'Emanuelle of the Planes' är min favorit... :gremgrin:

Desert of Isolation: den ultimata solomodulen.

Domains of Ted: uppdaterar Nicen'soft, the Demiplane of Plush Animals, till 3rd edition.

D20 Post-Modern: the horror, the horror.

An Itch On Your Back You Just Can't Reach In Freeport: scary!

Uppdrag Mos Moselblumchen: klarar rollpersonerna jobbet som vinkypare åt Fon Rinj?

Legopolis: Äventyr i Ulvriket, i den fruktade Legoland-zonen.

Bris Brygga: En organisation som hjälper barn har tandvärk!

Till Western har vi klassikerna Duell i Onödan och Hämnaren från Vettet. Och kampanjmodulen Sju Vågade Håret: kan rollpersonerna nå San Fransisco, och hägrande jobb som eftertraktade frisörer, utan att duka under för rödskinn, desperados och vilda djur?

Till Eon vill vi se Misslor: Myspysets pysslingar, och jag är SÄKER på att nån på Target en gång skämtade om 'Skalbolag i Chronopia'.

Nån gång i forntiden skojade ett fanzin och gav ut Rubidus, en parodi på Sinkadus och Rubicon (gamla svenska rollspelstidningar). Det inkluderade förhandsinformation om 'Ägor' en modul till rollspelet 'Källarbar' som beskrev ett stort antal bondgårdar och fähus.

Men nu är det så långsökt och offtopic att jag lägger av.

Erik

Snurgla

Veteran
The Scrying Game (jag bara måste)
Revenge of the Temple of Elemental Evil
The Village of Omelet
City of the Flumph Queen
Infinite Tales from the Staircase
Pieshaker!