Nekromanti Det här med bakgrundsmusik...

”Pirates of the Caribbean? Men vi är ju mitt i skogen?” sa en spelare en gång som exempel på att timingen är dålig ibland.

Minimoni

Homelander
Jag har alltid ett eget ihopplockat soundtrack på iTunes till alla rollspel och kampanjer jag är SL i. Jag har då full kontroll vilket stycke som spelas när och min simultanförmåga har bara blivit bättre med åren då jag bara blivit bättre efter att ha varit förälder i nu åtta år, det ger en del träning,

Jag gillar ambient-musik men gillar lika mycket musik med körer eller för den delen ensamma sångare, det beror helt på vilken situation som spelarna är i. Det var mer än länge sedan som jag och min grupp spelade EON, men nu har vi kört igång en EON-kampanj med adelsintriger på Asharina-halvön men Damarien som fokus. För att förklara kort, i mitt EON har jag tagit bort alla religioner på Asharina-halvön och ersatt dem med Daak-kyrkan. Detta ger mig som SL en för mig mer logisk värld etc, behöver inte gå in djupare på just det då det är off topic. Men i kampanjen förekommer många kyrkliga företeelser och både kyrkliga riddarordnar och självklart en del profana. För de mer kyrkliga tillfällena så gillar jag tex den ortodoxa psalmen 235 https://www.youtube.com/watch?v=MWo_mptVTyE&list=PL8AAF9D624919451B&index=5&t=46s&app=desktop

Så kort sagt, jag kör alltid med bakgrundsmusik och försöker få det så bra som möjligt att stämma med setting, stämning och tidsepok.

RasmusL

Champion
Körde precis högoktanig AW, pumpade Rammstein, NiN och liknande, funkade fint för att peppa/stressa/pumpa upp stämningen och handlandet hos spelarna.

Jag gillar verkligen musik, gör otroligt mycket för mig och inte bara förstärker utan också formar hur skeendet utvecklar sig i spel. Därför kör jag mycket random Spotify, så att jag kan överraskas och anpassa tempot efter musiken.

Minimoni

Homelander
RasmusL;n332675 said:
Körde precis högoktanig AW, pumpade Rammstein, NiN och liknande, funkade fint för att peppa/stressa/pumpa upp stämningen och handlandet hos spelarna.

Jag gillar verkligen musik, gör otroligt mycket för mig och inte bara förstärker utan också formar hur skeendet utvecklar sig i spel. Därför kör jag mycket random Spotify, så att jag kan överraskas och anpassa tempot efter musiken.
Ja, så kör jag också ibland. Det ger mig som SL lite överraskningar gällande vilken känsla som jag blir influerad av via musiken. På så sätt blir även kampanjerna aningen mer oförutsägbara, vilket ibland kan vara mycket positivt. Jag är precis som du en person som verkligen blir påverkad av musik till den grad att jag är säker på att den påverkar val jag som SL gör i en del situationer. :) Har efter 23 år som rollspelare bara positiva upplevelser av detta fenomen.

Khan

Kondottiär
Är det någon som har mer FV i Youtube / musiksök än jag som har tips på bra ambient förresten?

IcarusDream

Anti-populist
Khan;n332796 said:
Är det någon som har mer FV i Youtube / musiksök än jag som har tips på bra ambient förresten?
Sök på:

Lustmord
DESIDERII MARGINIS
Artium Carceri
Thomas Köner
Za Frûmi