Re: Låt oss säga så här
[ QUOTE ]
"Renodla forumet. Styr upp kommunikationen, försök inte vara allt för alla, ta bort eller minska fokus på allt sånt som inte har med rollspel att göra, och försök använda olika smarta tekniklösningar för att lyfta fram aktuellt och spännande material, och för den delen, diskussioner. Hitta kärnan i det rollspel.nu är och vill vara, och lyft fram detta. Välj ett forum som ni lyfter fram över alla andra, till exempel rollspelsforumet, och arbeta hårt på att få till vettiga och produktiva diskussioner. Försök också skapa projekt som resulterar i att diskussionerna leder till något, kanske en pdf eller något sådant. Gör det fokuserat och överlämna detta inte till användarna. Arbeta aktivt med att fokusera kommunkationen, och därmed också layout och funktion, på sajten. Ge rollspel.nu en vitamininjektion, ställ krav på de som är inblandade, ställ krav på användarna och se till att samla ihop mycket av det bra materialet som diskuteras på forumt och lyft fram det, så att nya besökare ser hur jävla kreativt och användbart rollspel.nu är, så att de bara måste vara med."
[/ QUOTE ]
Tänkte just skriva att denna vision är i princip motriktad mot vad jag önskar att forum.rollspel.nu ska vara men kom på att det är lite elakt för det implicerar ju att det skulle vara dåligt.
Efter att ha tänkt till lite är det snarare vinkelrätt än motriktat mot hur jag skulle vilja se forumet utvecklas. Själv skulle jag vilja se att forumet blir den naturliga nätmötesplatsen för alla sveriges rollspelare. (Med allt vad det innebär av "spretighet" och varierande nivå.)
Höll också på att skriva att på ett forum i enlighet med din vision skulle förmodligen inte jag fortsätta "hänga" men insåg snabbt att det är lögn. För i ärlighetens namn är det inte forumets regler eller utformning som avgör om jag tycker det är värt att besöka, det är vilka användare man har. Och i ärlighetens namn, det finns ett antal användare (som jag inte nu tänker namnge) här som är tillräckligt bra och intresanta för att jag ska kunna säga att så länge de är kvar så lär jag vara kvar, oavsett inriktning. (När jag tänker efter gäller det nog i princip alla forum jag hänger på.)
/Bjorn