Nekromanti Det inställda knytkonventet med Nordnordost

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Den helg som passade bäst för ett knytkonvent visade sig krocka med Norrsken i Skeå. Så det planerade knytkonventet fick ställas in, nästan. DeBracy åkte upp för att hälsa på och det blev lite spel ändå.

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Witch Quest

Enhörning tog sig an att spelleda Witch Quest. Jag fick spela häxan Sara (tydligen hade jag förverkat min rätt att spela häxor som heter Sakura och Susan). DeBracy spelade min katt, Sinfonia (sp?).

Nyss bliven häxa reste jag runt i landet för att hitta en bra by att slå mig ner i och öppna min praktik. Vi åkte buss, eftersom jag inte var så bra på att flyga kvast. Vi kom till en by som verkade trevlig, bortsett från att den låg försänkt i en mystisk dimma som gjorde alla håglösa.

Som den dynamiska duo vi var började vi genast undersöka, och på vår väg mot mysteriets lösning träffade vi en grå kattmamma, en ond häxa, en ande i en brunn, en flicka som åt jordgubbar och ville ha en katt och massor av andra fantastiska saker.

Det slutade naturligtvis lyckligt, anden i brunnen blev förtjust, flickan fick en kattunge och den onda häxan var bara missförstådd.

Enhörnings spelledarstil är mycket passande just Witch Quest. Hon väver historier som mycket väl skulle kunna ha kommit ur en anime om en 13 årig häxa och hennes katt. Och fyller dem med levande och lite skruvade figurer som driver handlingen framåt.

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Re: Witch Quest

Enhörning tog sig an att spelleda Witch Quest. Jag fick spela den hjältemodiga katten Symphonia (en vit hankatt med lila ögon som såg listig ut) och Wilper fick spela min häxa Sara (tydligen hade han förverkat sin rätt att spela häxor som heter Sakura och Susan).

Vi stötte på ett dimmrelaterat mystierium som visade sig vara ett halvfärdigt moln. Katten Anna-Mari skulle visst trolla fram ett permanent moln åt sin häxa att flyga på eftersom hon aldrig lärt sig att flyga på kvast. Tyvärr gick det inte så bra för Anna-Mari utan en dimma bredde istället ut sig över byn och skogen där häxan bodde.

Som tur var kunde vi listigt lösa problemet genom att trolla till molnet efter vi reda på att moln (precis som alla levande magiska ting) behöver ett hjärta.

Som tack för hjälpen fick Sara en superfin flygkvast av den inte alls onda häxan. Det var kvastsmidaren Astrid som hade gjort den, så den var helt superfin. Sara provade den direkt och kraschade strax efter hon hunnit utanför bild. Sedan började eftertexterna rulla. Å Sara, jag har ju sagt åt dig …!