Nekromanti Det Jargiska Kejsardömmet

Largoi

Warrior
Resande mellan provinserna behöver väl inte betala någon skatt?
och bergen väst/nordväst om Daval är dom farliga (jag menar finns det monster och sådant)?

Jag är gud

G

Guest

Guest
Resande mellan provinserna behöver väl inte betala någon skatt?

Det borde dom inte behöva göra. Om de däremot reser över en bro eller liknande kan de få betala broavgift. oCh reser de med en färjelinje över ett vattendrag så mpste de naturligtvis alägga färjeavgift.

Fast de är klart eftersom du är i byråkraternas favoritland nummer ett så kanske du måste fylla i 194 papper och skriva på 75 gånger och sedan måste ärendet behandlas av 93, varken fler eller färre, ämbetsmän.../images/icons/smile.gif

/Tiamel - har undsluppit Jargiens byråkrater...

Virocon

Swordsman
Som Tiamel sa är det ju byråkraternas favoritplats, så det kan bli jobbigt med alla blanketter. Men sen så är det ju även den plats i världen där du kan komma längst med mutor, så är du villig att pröjsa en 20 silver så slipper du nog fylla i allt. Angående bergen så finns det monster i alla, mer eller mindre. Huruvida de möter några är upp till dig, DM alltså. Eventuellt kan de se monster och försöka smyga sig undan.
Deus mortum, Nihil est.

Largoi

Warrior
Det är just det med monstren jag kan tänka mig att iaf en i gruppen (för tillfället 4) vill slåss lite medan en är krigar präst och vill ta vägen runt Tibara (dom ska från Daval till Binkh) och en till vill till Tibara (han bor där) och den fjärde har inget direkt val han går med på allt...
Men dom kanske kan få möta något monster på vägen till Tibara...

Jag är gud

G

Guest

Guest
Men dom kanske kan få möta något monster på vägen till Tibara...

Självklart. Den vägen kryllar ju av monster. De lite mildare kallas byråkrater och slåss med pennor, papper och sudd. De lite värre heter inkvisitörer. De slåss med vapen, är skoningslösa och gör allt i Daaks namn. /images/icons/smile.gif

Nej då bara skämtar. Visst kan de möta något monster. Vet inte vilka som finns i Jargien dock. Troligare kanske är att de stötter på att rövarband eller just inkvisitörer. Inkvisitörerna kanske tvivlar på att de verkligen är Daak troende och förs till vidare förhör. Men vill du ha fajt då föreslår jag ett rövarband.

/Tiamel - har fastnat i den svenska byråkratin när det gäller att byta gymnasieprogram....

radrat

Veteran
Står det inte i Mundana-boken att det fanns ovanligt få monster i Jargien i och med att det finns så lite vildmark?

"Det där går inte fort, gamla russin!"

G

Guest

Guest
Står det inte i Mundana-boken att det fanns ovanligt få monster i Jargien i och med att det finns så lite vildmark?

Fråga inte mig. Jag har inte grundboken ens eftersom jag inte är SL.

/Tiamel