Nekromanti det kanske är rejv för mig ??!

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Om ni inte har läst delen om NeoTechs musik så gör det 'nu', annars så kommer denna tråd inte att vara särskillt meningsfull för er.
Nu har jag inte boken framför mig så jag kan inte ge några sidangivelser men det ligger en bit bak runt kapitlen om kultur m.m.

Hur som helst, jag har ett problem som jag behöver hjälp med och därför vänder jag mig till det kära forumet och alla dess skribenter (även fast senaste gången jag frågade om nåt så svara 3 personer fast 150 läste det hela).

På sidan om musik i NeoTech så nämner dom att Booster-Funk troligtvis kommer att bli den nya storagrejen under 60-talet. Booster-Funkens frontfigurer är Delacroix and the Boosters.
Nu är det som så att jag tänker sparka igång en kampanj där alla spelarena börjar som 15 åringar, och en av spelarnas karaktärer är en flicka som har en förkärlek till disco-dans och därmed Boosterfunk.

Hur F-n låter boosterfunk ?
Jag har några vaga bilder om hur det kanske skulle kunna tänka sig att låta men det räcker varken för mig eller för min spelare.
Då ställer jag frågan till er kära forumskribenter:

Vad är boosterfunk, för dig ?

ZerXes

Veteran
Re: Booster-dunk?

/images/icons/blush.gif (kommer ihåg ditt inlägg som jag läste och glömde svara på..) Tänker nu göra bot och bättring och svara.
jag skulle kunna tänka mig booster funk är nån slags Techno verison med mycket bas. Ta typ och lyssna på Bomfunk MCs och föreställ dig att dom hade mer bass. mycket mer bass. då får du alltså massa konstjorda synth ljud med höga kraftiga dunkar och lite mixa sångröster.