Orcer i HoL. Citerat och översatt från minnet: "Jepp! Du läste rätt! Orcher! Inga alver eller något av det skitet, utan bara 100% elaka, smutsiga, fula, våldsamma, stinkande, vidriga, ocopyrightade orcher!"
Liksom, orcher i vanliga rollspel har ofta någon sorts bakgrundsbeskrivning, historia och kultur, osv. En massa snoffs, helt enkelt. Inte i HoL.
Och människor, som nämnts i tråden, när de är skurkar så behöver de ha någon sorts agenda, modus operandi, motiv, ändamål och personlighet. En massa snoffs, helt enkelt. Inte orcherna i HoL, inte. De är bara mot rollpersonerna, utan vidare anledning.
Orcherna i HoL har inte ens någon särskild personlighet eller unika särdrag. De är generiska orcher, liksom, inte för att Tolkien skulle vara bra eller något sådant, utan för att man inte behöver beskriva orcher och -förstås- för att de inte är copyrightade.
/Rising
som undrar två saker som ni kan fundera på nu i påsk:
1. Hur många avsnitt finns det egentligen av 70's Show? Jag har aldrig haft som rutin att titta på det, och det visas på jättedåliga tider för mig, men ändå så slår det mig att varje gång jag ser ett avsnitt så är det alltid ett som jag redan sett. Det måste typ bara finnas sju avsnitt som visas om och om igen varje dag i veckan.
2. Skämtar dumskallarna som har bratglasögon på sig, <u>nu</u>? Liksom, bratkulturen var ett <u>roligt</u> skämt för fem år sedan, ett <u>tragisk</u> skämt för tre år sedan, och blev ett <u>tröttsamt</u> skämt förra året. Har alla östermalmsfittor slutat köpa kalendrar, saknar de helt självdistans, eller finns det fortfarande något rövhål som tycker att det är snyggt?