I min förra tråd så ville jag kolla ifall rollspel främst var eskapism, för jag tycker att rollspel tillför snarare än ersätter. Att det låter mig förstå världen bättre. Jag var vääääldigt stolt över att ha en så unik och mogen och utvecklad syn ( ) men sedan så visade sig att nästan alla tyckte samma..
Så! Nytt ämne: Så vad ger rollspel oss, tror ni? Förutom att vi har kul, alltså. Kan rollspel lära perspektiv, empati, fantasi, andlig upplysning? På vilket sätt kan vi lära oss av verkligheten om vi spelar rollspel? Inte alls, kanske du säger? ÄR rollspelare klokare än alla andra? Klart vi inte är. Men det kanske finns någon på forumet som tror det..?
Vad säger ni?
"Nu är det jul igen, och nu är det jul igen och julen varar än till Gothcon!"
Så! Nytt ämne: Så vad ger rollspel oss, tror ni? Förutom att vi har kul, alltså. Kan rollspel lära perspektiv, empati, fantasi, andlig upplysning? På vilket sätt kan vi lära oss av verkligheten om vi spelar rollspel? Inte alls, kanske du säger? ÄR rollspelare klokare än alla andra? Klart vi inte är. Men det kanske finns någon på forumet som tror det..?
Vad säger ni?
"Nu är det jul igen, och nu är det jul igen och julen varar än till Gothcon!"