DoD Det sjunkande tornet släpps som gratis snabbstarts-PDF

Fria Ligan släpper nu tävlingsäventyret från SM i Drakar och Demoner 2023 som en gratis PDF med inkluderade snabbstartsregler.

Finns här.
Vilket får "kompletionisten" i mig att känna att jag behöver jaga tag i en tryckt version om det dyker upp senare... :)
EDIT: Alltså tryckt version på svenska av kombinationen snabbstartsregler och "sjunkande". Kombon har jag på engelska och "bara" äventyret på svenska :)

Last edited:
Jag killgissar Magistratens Drag kan dyka upp i Free Agent-programmet som ersättare då. Men det återstår se! Denna snabbstarten är överlägsen den förra, så smart drag släppa.
Din "killgissning" känns rimlig.... så mer som en logisk gissning än vilda spekulationer :)

Henke

Avdankad Konventsarkeolog
Är det någon som lyckats ladda ner PDF:en? Jag fick en bekräftelse från Ligans butik när jag klickade hem den, men har inte fått någon länk.

Professor T

The Fun Guy From Yuggoth
Är det någon som lyckats ladda ner PDF:en? Jag fick en bekräftelse från Ligans butik när jag klickade hem den, men har inte fått någon länk.
Enklare gå direkt till DriveThruRPG så slipper du vänta på mail, eftersom produkten är gratis. Annars kommer mailet ju ofta efter en stund från DTRPG (och inte Ligan) när "bokningen" från Ligan bekräftats.

Nässe

Myrmidon
Vilket får "kompletionisten" i mig att känna att jag behöver jaga tag i en tryckt version om det dyker upp senare... :)
EDIT: Alltså tryckt version på svenska av kombinationen snabbstartsregler och "sjunkande". Kombon har jag på engelska och "bara" äventyret på svenska :)
Kommer den som tryckt? Någon som vet?

Kommer den som tryckt? Någon som vet?
Den engelska dök ju upp som tryckt med snabbstartsregler+äventyr (för free rpg day och marknadsföring).....så jag hoppas att det blir en svensk version här också..... själva äventyret har jag tryckt från spelkongress 23 :)

Organ

Out of time, out of mind
Cool! Jag laddade ner de nya snabbastartsreglerna igår. Det sjunkande tornet är klart bättre som introduktionsscenario räknat än Ridders rös.