Nekromanti Det stora äventyret, del 1

Ram

Skev
Våra äventyrare satt runt sin lägereld tillsammans med sin pappa. Efter en stadig frukost så var pappa tvungen att åka till jobbet (han arbetade som trollknuffare).Det fyra modiga äventyrarna blev uppsökta av några dinosaurier som sade att några ödlor stulit deras ägg. Hjältarna gav sig genast ut för att hjälpa dem.

På vägen till den lilla gläntan där ödlorna bodde så träffade de en dvärg. Han hade tappat sin medaljong och hörde att den gamle trädgubben hittat den. Våra hjältar erbjöd sig såklart att hjälpa honom också. Han varnade dem också för att en giftig groda flyttat in i den bruna pölen.

I ödlornas glänta bröt en vild strid ut. Våra hjältar blandade med missar och träffar med hugg, slag och formler. En av våra hjältar blev biten i benet men de lyckades jaga bort dem och rädda dinosauriernas ägg. De lämnade tillbaka dem till dinosaurierna och de blev så glada.

Därefter gick de till den gamla trädgubben vid det döda trädet. Han hade medaljongen men vägrade lämna den ifrån sig. Våra hjältinnor och hjältar skramlade med sina vapen men trädgubben ville inte ge med sig om de inte hjälpte honom att ta tillbaka det magiska vattnet som Tigris norpat av honom.

Våra hjältar gick nedslagna till den stora häcken där Tigris bodde. Han hade stulit vattnet för att tvätta sina smutsiga fötter. Våra hjältar gick raskt till en flod en bit bort och hämtade vanligt vatten till honom och han gick med på att lämna tillbaka det magiska vattnet. Trädgubben blev glad och gav genast tillbaka dvärgens medaljong. Han gav dem även lite av det magiska vattnet och det onda i den sargade hjältinnans ben försvann som genom ett trollslag.

Våra hjältar belönades rikligt av dvärgen. Ett nytt svärd, en ny silversköld, en ny gyllene stridsklubba och en ny formel. Därefter samlades de vid elden med sin pappa som knuffat troll färdigt för i dag. De berättade allt som hänt och pappa var mycket imponerad. Pappa och den lilla trollkarlsflickan gick bort och jagade bort den giftiga grodan från pölen och hittade jättegrodägg till kvällsmat. Tigris gjorde dem sällskap och visade upp sina rena fötter.

---

Första lek/spelet med plastgubbar. Det skall börjas i tid. :gremsmile:

De hade superskoj och det var jättekul att kuska runt i "terrängen" och se vad som dök upp på de olika platserna. När "Shere Kahn" dök upp så var de nästan lite rädda, men de lugnade sig snart då han ju var sååå snäll.

Jag gjorde bort mig lite då jag lät den första encountern vara en som skulle lösas med "våld" (alla som blev träffade sprang iväg) för de blev lite våldsbenägna efter det. :gremlaugh:

Attachments

Andy

Vila i frid
Coolt. Du får mig taggad på att rollspel med min 5-åriga dotter. Kanske kan bli ett prinsessäventyr.

Ram

Skev
Jag tror hon skulle tycka det är skitkul. Som kuriosa så tror jag att det är en mycket intressant ålder just för roll-lek. De är (oftast) inte gamla nog att läsa själva och vana vid att få saker berättade och har utvecklat fantasin såpass att de kan hantera lite mer komplexa historier. En gyllene ålder. :gremsmile:

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Andy said:
Coolt. Du får mig taggad på att rollspel med min 5-åriga dotter. Kanske kan bli ett prinsessäventyr.
Det låter väldigt könsstereotypt tycker jag.... :gremsuck:
//EvilSpook

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
EvilSpook said:
Andy said:
//EvilSpook
Snälla...

Osbjer

Warrior
EvilSpook said:
Andy said:
//EvilSpook
Tjejen bör får spela first choice. Är det ett prinsessäventyr bör det väl vara det det blir.

/j

Äventyr

Världsbyggare
Min dotter gick förbi datorn då jag kikade på din tråd. Hon log och sa "De spelar som oss!"

Vi har kört spellek med mina D&D miniatures sedan hon var drygt fem år. (Ibland med Star Wars Minis och ibland med HeroClix).

Keep going!

Ram

Skev
Jag hänger inte med så mycket, är det en bra eller dålig grej numera...? :gremsmile:

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Ram said:
Jag hänger inte med så mycket, är det en bra eller dålig grej numera...? :gremsmile:
Det är en väldigt bra grej.

Äventyr

Världsbyggare
7 år. Och stor spelfantast. (Det gäller brädspel också. Fast hon tycker det är synd att det är så få tjejer som spelfigurer i Talisman.)