DanielSchenström
Swashbuckler
Det ultimata karaktärsrollspelet.
Ja, jag har nu korsat barriärerna till detta ultimata stadium av ens utveckling som spelutvecklare. Så fort jag hade kommit på det första konceptet så kom nästa och jag har nu insett att nu finns inga hinder längre. Det första konceptet är liksom bryggkonceptet och nästa ett vidare steg.
Trees, the Deforestation
Världen som vi känner den dör långsamt, luften förorenas, och skogen skövlas. Om inte för lång tid kommer lövens röster tystnat förevigt och världen vara ett gigantiskt betongghetto. Det finns inget vi kan göra. Eller?
Sedan urminnes tider har växterna levt bland oss och kung över allt som är grönt och skönt är träden.
Alla träd är inte lika, det finns sju grenar som bildar skogens rike, och det finns de som valt att stå utanför, barrträden. Skogens rike är Björkarna, Ekarna, Alarna, Bokarna, Asparna, Lönnarna och Kastanjeträden. De har alla sina egna drag, sina egna sätt att se på livet, sin egen filosofi men de är alla överens om att samarbete är det ända sättet att överleva.
Stammarna
Björkarna, ”de rena”, anser att dagarna är dygnets höjdpunkt och att deras rena sinnen gör dem lämpligast att styra skogens rike.
Ekarna, ”de bombastiska”, säger alltid vad de tycker och de har åsikter om det mesta och anser förstås att deras majestätiska kronor är ett tecken på att de ska leda skogens rike. Ekarna gillar solnedgångarna.
Alarna
Bokarna, ”de lärda”, är skogens rikes historiker, de kan berätta hur det var förr då de för vidare en tradition av historieberättande. De glorifierar förstås sin del, men de anses av alal som tämligen neutrala och viktiga allierade. Det är med sorg de berättar om splittringen mellan lövträden och barrträden.
Asparna, ”de frågvisa”, är nyfikna på allt, de följer ett decennium en åsikt för att byta till en annan redan nästa, för att pröva och se vad som känns rätt. De är också de som är för ett nytt försök att ena barr- och lövträden igen.
Lönnarna, ”de inställsamma”, anser att de ska leda skogens rike, men det är inget de erkänner öppet, istället arbetar de i det försolda för att sprida lögner om de andra och skapa konflikter. Lönnarna gillar nattens mörker.
Kastanjeträd, ”de våldsamma”, försöker säkra sin ställning i skogens rike med sitt terrorvälde baserat på sina taggiga frukter. Bara ekarna har något att sätta emot det. De anser att våld också är det enda som hjälper mot de taggiga.
Vad är Trees, the Deforestation?
Trees är inte ett vanligt rollspel, utan det är ett ultimat karaktärsgestaltningsrollsspel. Glöm grottkomplex eller sunkiga storstäder, glöm vampyriska intriger eller ett liv bland stjärnorna.
I Trees spelar man en från en av de sju trädstammarna i dess dagliga liv. Dagar som spenderas med att dricka vatten och låta klorofyllen förvandla solljus till energi. Trees är andliga, sinnliga varelser som älskar att diskutera filosofi och världsliga ämnen. Det finns inte så mycket mer att göra nämligen när ens rötter stadigt står i den sköna myllan.
I Trees är du inte en glorifierad dataspelsfigur som jagar erfarenhetspoäng. I Trees behandlar man komplexa värderingar, når djupt in i sitt eget sinne och söker sanningar om existensen.
Hur spelas Trees, the Deforestation?
Tress spelas med fördel på en tomt på sommarnätter då man kan blicka upp på stjärnorna, man blir alltid mer filosofisk av sådant. Alla ligger ner med huvudena nära varandra i en cirkel. Spelledaren ska ligga med fötterna mot söder. Spelledaren börjar med ett förberett ämne/ställningstagande och så är spelet igång.
Detta är min inledande grund. Och som den goda människa jag är måste jag dela med mig av det kosmiska ljuset.
Ja, jag har nu korsat barriärerna till detta ultimata stadium av ens utveckling som spelutvecklare. Så fort jag hade kommit på det första konceptet så kom nästa och jag har nu insett att nu finns inga hinder längre. Det första konceptet är liksom bryggkonceptet och nästa ett vidare steg.
Trees, the Deforestation
Världen som vi känner den dör långsamt, luften förorenas, och skogen skövlas. Om inte för lång tid kommer lövens röster tystnat förevigt och världen vara ett gigantiskt betongghetto. Det finns inget vi kan göra. Eller?
Sedan urminnes tider har växterna levt bland oss och kung över allt som är grönt och skönt är träden.
Alla träd är inte lika, det finns sju grenar som bildar skogens rike, och det finns de som valt att stå utanför, barrträden. Skogens rike är Björkarna, Ekarna, Alarna, Bokarna, Asparna, Lönnarna och Kastanjeträden. De har alla sina egna drag, sina egna sätt att se på livet, sin egen filosofi men de är alla överens om att samarbete är det ända sättet att överleva.
Stammarna
Björkarna, ”de rena”, anser att dagarna är dygnets höjdpunkt och att deras rena sinnen gör dem lämpligast att styra skogens rike.
Ekarna, ”de bombastiska”, säger alltid vad de tycker och de har åsikter om det mesta och anser förstås att deras majestätiska kronor är ett tecken på att de ska leda skogens rike. Ekarna gillar solnedgångarna.
Alarna
Bokarna, ”de lärda”, är skogens rikes historiker, de kan berätta hur det var förr då de för vidare en tradition av historieberättande. De glorifierar förstås sin del, men de anses av alal som tämligen neutrala och viktiga allierade. Det är med sorg de berättar om splittringen mellan lövträden och barrträden.
Asparna, ”de frågvisa”, är nyfikna på allt, de följer ett decennium en åsikt för att byta till en annan redan nästa, för att pröva och se vad som känns rätt. De är också de som är för ett nytt försök att ena barr- och lövträden igen.
Lönnarna, ”de inställsamma”, anser att de ska leda skogens rike, men det är inget de erkänner öppet, istället arbetar de i det försolda för att sprida lögner om de andra och skapa konflikter. Lönnarna gillar nattens mörker.
Kastanjeträd, ”de våldsamma”, försöker säkra sin ställning i skogens rike med sitt terrorvälde baserat på sina taggiga frukter. Bara ekarna har något att sätta emot det. De anser att våld också är det enda som hjälper mot de taggiga.
Vad är Trees, the Deforestation?
Trees är inte ett vanligt rollspel, utan det är ett ultimat karaktärsgestaltningsrollsspel. Glöm grottkomplex eller sunkiga storstäder, glöm vampyriska intriger eller ett liv bland stjärnorna.
I Trees spelar man en från en av de sju trädstammarna i dess dagliga liv. Dagar som spenderas med att dricka vatten och låta klorofyllen förvandla solljus till energi. Trees är andliga, sinnliga varelser som älskar att diskutera filosofi och världsliga ämnen. Det finns inte så mycket mer att göra nämligen när ens rötter stadigt står i den sköna myllan.
I Trees är du inte en glorifierad dataspelsfigur som jagar erfarenhetspoäng. I Trees behandlar man komplexa värderingar, når djupt in i sitt eget sinne och söker sanningar om existensen.
Hur spelas Trees, the Deforestation?
Tress spelas med fördel på en tomt på sommarnätter då man kan blicka upp på stjärnorna, man blir alltid mer filosofisk av sådant. Alla ligger ner med huvudena nära varandra i en cirkel. Spelledaren ska ligga med fötterna mot söder. Spelledaren börjar med ett förberett ämne/ställningstagande och så är spelet igång.
Detta är min inledande grund. Och som den goda människa jag är måste jag dela med mig av det kosmiska ljuset.