kalas
Veteran
...är en sköld. Skölden Phar-Zhon det ultimata vapnet eftersom den har bra skada med tanke på att det är en sköld. Nu undrar flera kanske varför den inte har så bra skada. Men anta att du en karaktär som har bra grundskada. Du har en stridskonst som har moment Phar-Zhon. Sedan har du tekniken två vapen. Utöver det har man då den teknik som gör att man gör ett direkt extra anfall om man lyckas att putta tillbaka personen man anfaller (kommer inte ihåg att tekniken heter), utan svårighetsslag.
Saken är den, att om du har initiativet kan du under din runda då göra sex anfall med en svårighet av Ob4T6. Att använda skölden kräver Ob2T6 och det blir inge svårare med två vapen. Sen ska du slå eventuell skada för alla gånger du lyckas putta bak din motståndare (som inte blir svårare). När man då har som mest tur skulle de ge en anfallsomgång som ger anfall med skada 12 ggr.
Sedan har du ju nu bra skydd framför dig när din motståndare borde vara ganska trött, försöker slå tillbaka. Visst kanske det blir svårt att lyckas att skydda sig eller undvika, men tanken att man kanske lyckats få in sex saftiga anfall så kan det vara värt lite stryk. Skulle motståndaren nu vara ganska bra så kan det ju bli ett stort problem eftersom oftast när vi spelar brukar vi inte ha just mer än kanske 15. Anledningen är att vi spelat tidigare med att vi inte satt någon gräns. Det blir då lätt att någon/några satt 20+ i färdighetschans, vilket resulterar i ett ganska trisst spelkamapanj.
Fundera på skölden!
/Darki (mannen som inte fegar med sköldar)
Saken är den, att om du har initiativet kan du under din runda då göra sex anfall med en svårighet av Ob4T6. Att använda skölden kräver Ob2T6 och det blir inge svårare med två vapen. Sen ska du slå eventuell skada för alla gånger du lyckas putta bak din motståndare (som inte blir svårare). När man då har som mest tur skulle de ge en anfallsomgång som ger anfall med skada 12 ggr.
Sedan har du ju nu bra skydd framför dig när din motståndare borde vara ganska trött, försöker slå tillbaka. Visst kanske det blir svårt att lyckas att skydda sig eller undvika, men tanken att man kanske lyckats få in sex saftiga anfall så kan det vara värt lite stryk. Skulle motståndaren nu vara ganska bra så kan det ju bli ett stort problem eftersom oftast när vi spelar brukar vi inte ha just mer än kanske 15. Anledningen är att vi spelat tidigare med att vi inte satt någon gräns. Det blir då lätt att någon/några satt 20+ i färdighetschans, vilket resulterar i ett ganska trisst spelkamapanj.
Fundera på skölden!
/Darki (mannen som inte fegar med sköldar)