Nekromanti Det värsta rollspelet någonsin

Doctor_Hell

Veteran
läste en resention *stavning* av spelet som inte får nämnas vid namn och tyvärr och jag säger tyvärr e jag sån att när nån säger hur avskyvärt nånting är må det vara en film eller ett spel eller whatever så måste jag se det med egna ögon ... så jag införskaffade mig en pdf och läste igenom det och att jag inte skurit ut mina ögon e fan ett rent under

jag talar naturligtvis om det förskräckliga F.A.T.A.L spelet är tamigfan en reinkarnation av den behornade

jag trodde inte det kunnde vara så illa men seriöst med tabeller för vårtgårdsstorlek och längd på bröstvårtor och hur mycket din vagina och anal kan tänjas ut och med magier som dödlig orgasm och skydd mot alla sjödjur,rövare och gud vet vad så fick det mig att ömsom skratta ömsom gråta ...

jag har då adrig spelat ett enda rollspel där det hjälpt mig att veta längd lr omkrets på min penis

det enda possetiva med spelet är att jag nu vet att om jag skulle ge mig in i spelbranschen och designa mitt eget spel behöver jag aldrig skämmas oavsett hur dåligt det blir för det kan aldrig bli värre än det här ...

är det nån annan stackare som låtit sig förledas av mörkret och läst denna avskyvärda tingest ?

ermine

Warrior
är det nån annan stackare som låtit sig förledas av mörkret och läst denna avskyvärda tingest ?
Jag har aldrig läst hela boken från början till slut, men med tanke på att den är 900 sidor lång och varje sida är i sig en fasansfull plåga att ta sig igenom tycker jag det är förlåtligt. Det var ett tag sedan jag försökte mig på att läsa eländet, men det finns en del bra sammanfattningar av F.A.T.A.L, bland annat på TV-tropes (där det även finns en länk för den som vill besudla sin hårddisk genom att ladda ned F.A.T.A.L).

Frågan är vad som är värst, de rasistiska magiska rustningarna, reglerna för hur stora grejer man kan föra in i kroppsöppningar, de vansinniga sex- och våldtäktsreglerna, att författaren hävdar att spelet är historiskt korrekt, den spektakulära sexismen eller det faktum att det bokstavligen är ospelbart då vissa regler motsäger andra regler!

Doctor_Hell

Veteran
ja hur kunnde jag glömma sånna pärlor som dom rasistiska rustningarna eller reglerna för våldtäckt och för att sedan urinera på sinna våldtäcktsoffer eller namnlistan där man kan ha sånan härliga prefix till sitt namn som ass raper och anal destroyer och liknande ...

chefsdesignern bakom det här spelet måste ha gjort en enorm coktail på alla möjliga olagliga preparat och sköljt ner med en liter fulsprit när han kom på det här spelet , ingen vid sinna sinnes fulla bruk skulle ens drömma nått sånt här i sinna värsta mardrömmar

Mäster

Veteran
Vilken utmaning att producera inte bara det mest provocerande rollspelet i mannaminne utan också det sämsta och tjockaste. Det är som att slå tre flugor i en smäll, lite som ett elakt Kinderägg på något vis.

Ganska kul och läsa om folks åsikter om F.A.T.A.L. på rpg.geekdo.com.

Det är uppenbart en icke produkt, helt ospelbart och endast skrivet som ett skrytobjekt i nördarnas bokhyllor. De har säkert sålt en hel del exemplar man ska inte underskatta chockfaktorn. Påminner mig om andra icke produkter som Vigilante.

Mäster Johan
http://www.boningen.org - lever trots den underbara sommaren.

ermine

Warrior
Var sjutton hittade du PDFen?
Jag hittade den på TV-tropes sidan för F.A.T.A.L (länken finns i det fjärde stycket), men den borde finnas att ladda ned på diverse olika ställen på nätet.

Doctor_Hell

Veteran
Jag bara skrev FATAL rpg i sökrutan på google och så kom det fram nedladdningsbara alternativ ...

men om du seriöst funderar på att ladda ner det så var varnad det är rollspelens necronomicon och den enda funktion det kan fylla är att äga det i rent schockvärde ...

det kunnde la vara förlåtligt om det vart ett inuvativt system lr spelvärld eller vad som helst som vart bra då hade man kanske kunnat förbise dom absurda tabellerna för olika sexuella perversiteter och dom barnsliga prepubertala magierna och rasismen och det uppebara kvinnoförakt som genomsyrar bokens sidor och bara skippat att ha med dom men det finns som sagt inte en enda possetiv sak att säga om det här spelet ....

att läsa igenom dom 980 sidorna fick mig att bara känna mig dummare och dummare för varje sida och ärligt talat börja bejaka möjlighten att aldrig mer ta upp en rollspelsbok ....

hade 2 rollspelsfientliga personer som skrev en bok ihop nång om det var på 90-talet läst det här skulle dom vart i himmelriket här kommer alla deras fördommar mot rollspel till liv

Arfert

Facit
laddade ned och tittade på några random sidor...

...Raven McCracken. kom tillbaka, allt är förlåtet! :gremgrin:

Storuggla

Champion
Jag har läst delar. Jag var förbluffad. Dels över den enorma bisarra detaljfixeringen vid könsorgan och sex, och att det konstant hävdades att det var historisk korrekt. Och hur de försvarade alla de där tabellerna om hur stor en vagina var med att man kunde behöva gömma magiska föremål såsom wands ibland, samtidigt som det helt saknades regler för huvudets omkrets vilket torde vara av vikt för kronor och hjälmar...
Fruktansvärd dynga. Om det hade en förmildrande omständighet i alla fall, en nej...

Storuggla, och reglerna suger dessutom

Ymir

Liten kantbaron
Det bästa med F.A.T.A.L, i min mening, är hur det är det enda rollspel som känt sig föranlett att använda noter och referenser för att bekräfta hur trovärdigt det är...

only, alla referenserna är fullständigt bullshit.

Det är så fint. Jag gillar tex:

"A small waist and large, round breasts are physical standards for feminine attractiveness, and are historically accurate [referens]"
Statistiken på gängvåldtäkter från "medeltiden" som de facto kommer från nån helt oseriös saftmongobok är också fin.

I många fall är det så enkelt att "referenserna" är från böcker av tendensiösa pseudohistoriker utan minsta spår av renommé, men i de bästa fallen är det FATAL-författaren som helt enkelt inte förstår sig på materialet, eller för den delen vad han själv skriver.

Storfavoriten i det sammanhanget är:

"The game attempts to isolate Europe from influences that originated outside it. Therefore, spices from the east are not included, all human characters are caucasian, zombies are not presumed to exists, and human corpses are burned -- Egyptians invented embalming, and Egypt is outside Europe.
En annan bra är:

"However, the random determination of gender is problematic if a group of players are involved because randomk genders may be inappropriate"
Liksom...va?

Överlag tycker jag kritiken mot FATAL fokuserar alldeles för mycket på moralfrågor, det är som Eberts sämre filmrecensioner, gnäll gnäll gnäll, omoraliskt, uäääh, så hemskt, blabla. Jag tycker man borde bemöta spelets skapare mer i termer av att han ljuger och är full av skit. Han har medvetet missbrukat källor, både i termer av urval och tolkningar, för att kunna dra till med en sjukt misogyn, rasistisk och pucko-eurocentrisk text och setting och påstå att den är historiskt korrekt. Att regelsystemet är fullt av bängpuckade regler för konstiga saker känns i sammanhanget rätt sekundärt.

- Ymir, matdags

Arfert

Facit
Ymir said:

"The game attempts to isolate Europe from influences that originated outside it. Therefore, spices from the east are not included, all human characters are caucasian, zombies are not presumed to exists, and human corpses are burned -- Egyptians invented embalming, and Egypt is outside Europe.
Ha ha, hur ohistoriskt är inte det... Europa har väl aldrig varit isolerat, speciellt med tanke på att vatten (som medelhavet) var det enklaste sättet att ta sig runt i forna dagar. Och inte sjutton brändes alla döda i europa heller.

Übereil

Swashbuckler
Arfert said:
Ymir said:

Ha ha, hur ohistoriskt är inte det... Europa har väl aldrig varit isolerat, speciellt med tanke på att vatten (som medelhavet) var det enklaste sättet att ta sig runt i forna dagar. Och inte sjutton brändes alla döda i europa heller.
Gravkulmler fanns säkert bara på grund av Egyptierna...

Übereil

Arfert

Facit
Ymir said:
Sen har vi ju grejen att det finns, liksom, människor, hästar, metallsmide, stigbyglar, eld, skriftspråk etc i FATALs värld.

- Ymir, road
Tja, om de skulle vara realistiska skulle det vara ett rollspel om neanderthalare, om än knappt det. De hade säkert också långväga influenser

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Ymir said:
Sen har vi ju grejen att det finns, liksom, människor, hästar, metallsmide, stigbyglar, eld, skriftspråk etc i FATALs värld.
Däremot tycks det inte – av illustrationerna att döma – finnas några oomskurna penisar.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Överlag tycker jag kritiken mot FATAL fokuserar alldeles för mycket på moralfrågor, det är som Eberts sämre filmrecensioner, gnäll gnäll gnäll, omoraliskt, uäääh, så hemskt, blabla. Jag tycker man borde bemöta spelets skapare mer i termer av att han ljuger och är full av skit. Han har medvetet missbrukat källor, både i termer av urval och tolkningar, för att kunna dra till med en sjukt misogyn, rasistisk och pucko-eurocentrisk text och setting och påstå att den är historiskt korrekt. Att regelsystemet är fullt av bängpuckade regler för konstiga saker känns i sammanhanget rätt sekundärt.
Det skulle faktiskt, nästan, vara lättare att respektera FATAL om författarna erkände att de ville skriva ett spel som handlade om sexualfixering och våldtäkter. Att använda kompletthet och historisk korrekthet som alibi blir bara pinsamt, eftersom det är så uppenbart att det inte är sant.

/tobias

Rising

Vila i frid
Jag är fortfarande övertygad om att F.A.T.A.L till stora delar är ett skämt. De har haft ett någorlunda vettigt system till att börja med, och sedan - när de ville sprida sin skapelse som en pdf - så var de insiktsfulla nog att förstå att ingen skulle bry sig ett piss om de inte införde någon buzzfaktor. Något dumt. Så de gjorde en Anna Anka och showade till det hela lite, och vips, så blev de omtalade och omskrivna, och lyckades få lite bekräftelse.

Jag tycker att man tämligen tydligt kan se saker som bara är fåniga och slappt införda i spelet; saker som repeteras om och om igen i olika tabeller, eller som helt klart är skrivet med tungan i mungipan. Men eftersom ingen skulle bry sig om spelet om det hade utgett sig för att vara ett barnsligt humorrollspel så valde de istället att försöka låtsas som att de menade allvar.

Jag är med andra ord helt övertygad om att F.A.T.A.L är ett enda långt trollinlägg.

---

Andra ospelbara rollspel:

HYBRID är uppenbarligen skrivet av en schizofren person med Aspergers syndrom. Författaren brukade husera på en Usenetgrupp om superhjälterollspel, och drog upp enormt mycket rabalder för att han hela tiden drog upp långsökta teorier om att hela världen kunde förklaras med superhjälteseriernas ikoniska gestalter, samt att alla superhjältar egentligen var allsmäktiga gudar, men att deras fantasi begränsade dem till vad de gjorde i serierna; såsom att Spindelmannen inte kan föreställa sig flyga utan har enklare att föreställa sig svinga sig mellan hustaken i spindelnät. Dessutom flöt hans inlägg ofta iväg i rasistiska eller misogyna små sidospår som inte hade något med diskussionerna i övrigt att göra. Han klampade in och sade att alla regler i de befintliga rollspelen var undermåliga och att de borde ersättas med de regler som han själv satt och skrev på.

För att förhindra att alla trådar skulle utmynna i flamewars så valde moderatorn(?) Philippe Tromeur att söka medla och nå någon sorts fungerande lösning. Han erbjöd sig att hosta den här personens rollspel på sin hemsida, och strax kom en serie märkliga worddokument med kryptiska formler, korthuggna politiska betraktelser, dagboksanteckningar, recept, teorier om olika superhjältar beskrivna genom lovecraftianska ekvationer, eller illvilliga utläggningar om varför västerländska kvinnor är lögnare, osv; allt detta skrivet på ett enormt märkligt och bakvänt språk. Alla dessa fragment lade Tromeur lydigt (och med viss fascination) till på sin hemsida. Med tiden så växte sig dessa regler till ett enormt, bångligt, oöverskådligt enormt manifest med kryptiska små regelfragment som refererar till varandra eller till andra, oexisterande regler.

HYBRID är absolut inte ett superhjälterollspel; utan en vansinnig människas försök att förklara alla populärkulturella filmer och serier, samt hela universum i ekvationen C2 = C1^LOG10(C1). (En gång i tiden så visste jag vad C1 och C2 stod för. Jag var ändlöst fascinerad av Hybrid och försökte begripa mig på vad författaren egentligen menade. Jag har för mig att C1 är deras kraft i människoskepnad och C2 är den kraft de har i superhjälteskepnad, eller något i den stilen. Det är rätt svårt att försöka begripa sig på HYBRID, dock, för man måste hela tiden räkna med att Justice League kan ha varit superskurkar de senaste sju åren, precis som George Bush och våldtäktsoffer som rationaliserar att de egentligen gillar att bli våldtagna bla bla, eller att Krypton egentligen är jorden från framtiden, eller att Nikola Tesla egentligen var Green Lantern och snodde författarens idéer eftersom han kunde resa genom tiden bla bla...)

Här är en av de enklare reglerna att använda:

RULE # 79: THE SCI-FI CHARACTER, "TOXIC AVENGER" IS @ 3D6 OR 18 C2 DP. THE HUMAN VILLAINS ARE @ 2D6 OR 12 C2 DP. THE DEVIL IS @ 4D6 OR 24 C2 DP. &, THE MAIL MAN, WHO PLAYS THE ROLE OF GOD, IS @ 5D6 OR 30 C2 DP.

Krångligt? Okej, men läs det här då, vilket är en enklare artikel: Det här är en beskrivning av vad som händer i filmen Watchmen, och hur det kan förklaras med reglerna i Hybrid.

RULE # 68: THE MAIN CHARACTERS IN THE MOVIE [WATCHMEN] ARE ALL DISHONEST & NONE OF THEM HAD ANY SENSE OF MODERATION, ALL OF THEM IN THE EXTREMES, IN TERMS OF THEIR MIND SET, & ALSO NOT ONLY THAT BUT THEY [THE WATCHMEN] ALL TRY TO COVER UP EACH OTHER'S CRIMES, EXCEPT @ THE BEGINNING IN THE FIRST GROUP OF WATCHMEN, REGARDING THE COMEDIAN & HORNET QUEEN IF THAT WAS HER NAME, WHEN THE COMEDIAN TRIES TO RAPE HER, IF THAT IS WHAT HAPPENED IN THE STORY, DIFFICULT TO TELL, CONSIDERING THAT MOST WOMEN LIKE TO MIND GAMES WITH MEN, ALL OF THIS TAKES PLACE: FROM THE BEGINNING OF THE MOVIE TO THE VERY END: THAT INCLUDES WHY DR MANHATTAN IS & LIKES TO BE NUDE IN MOST OF THE PART OF THE MOVIE, THAT HE GLIMPSES INTO THE FUTURE [OF HIS 2ND WIFE HAVING AN AFFAIR WITH ONE OF HIS GOOD FRIENDS] OF WHAT TYPE OF MAN THAT HIS LADY LIKES & HE [DR MANHATTAN] TRIES TO LOOK LIKE HIM: THEY SEEM TO HAVE BIPOLAR PERSONALITIES, HALF GOOD & HALF EVIL, IT SEEMS: IF THEY HAD ANY BRAINS, THEY OR THE WATCHMEN OUGHT TO HAVE TAKEN OUT THE CHARACTER THAT IN THAT TIMELINE WAS NIXON, WHO WANTED TO START WORLD WAR 3: THE REASON FOR THAT IS NIXON HAS THE MIND SET OF GANGSTER WANTING TO "{TAG}" EVERYTHING IN SIGHT, IS WHY HE IS GOING BALLISTIC OVER VIETNAM, MEANING NIXON WANTS TO "{TAG}" THE AREA OF VIETNAM & THE COMMUNISTS WON'T LET NIXON "{TAG}" VIETNAM: MEANING THE COMMUNISTS ARE/WERE THE GOOD GUYS IN THE STORY/HISTORY OF VIETNAM: WHILE NIXON TRIES TO BE THE 400 LBS GORILLA, WHILE THAT IS HAPPENING HENRY KISSINGER IS BUSY TRYING TO STEAL GOLD OUT OF THE VIETNAM IS WHY THE AMERICANS WERE TRYING TO KILL VIETNAMESE IN VIETNAM, THAT PART NIXON DID NOT KNOW, BECAUSE NIXON WAS TOO BUSY BEING STUPID, WHICH IS NOT MEAN THAT GORILLAS R VIOLENT, SINCE MANY MALE CHIMPS ARE LOT MORE VIOLENT THAN GORILLAS, BUT GORILLAS GET THE BAD REPUTATION: YOU SEE THAT IN THE MOVIE OF [THE PLANET OF THE APES]: A MORE ACCURATE OF ACCOUNT OF THE MIND SET OF CHIMPS & GORILLAS: IT SEEMS TOO MANY MEN WANT TO BE THE 400 LBS GORILLA, FIGURATIVELY SPEAKING, SEEM TO BE THE MIND SET OF MOST OF THE HUMANOID MALE SPECIE; &, OF THE 5 MAIN MALE CHARACTERS, ONE OF THE 2 OF THEM WERE @ RATING # 1.75 @ 20 C2 DEFAULT PSYCHE, THE OWL MAN, SLIGHTLY MORE POWERFUL THAN RORSCHACH, WAS @ RATING # 1.5 @ 3D6 OR 18 C2 DP; THE THIRD, THE COMEDIAN & HIS FOE @ RATING # 1.2 @ 16 C2 DEFAULT PSYCHE & ARE REQUIRED TO USE MY RULE # 3 & RULE # 4; WHILE, THE OTHER TWO WERE @ RATING # 2, FOR THE GENIUS, AND THE OTHER @ RATING # 4, FOR DR MANHATTAN, WITHIN THE CONTEXT OF THE STORY/MOVIE, [WATCHMEN]. AND, BECAUSE MOST MUTANTS LIKE TO SEEM MORE POWERFUL THAN THEY ACTUALLY ARE, INCLUDING/ALSO THEIR C# DEPENDS ON HOW YOU INTERPRET THEIR C#: SUCH AS 4EXAMPLE: THE MU OCTOPUS @ RATING # 3, THAT C# ESTIMATE REDUCED FROM MY PREVIOUS ESTIMATE @ RATING # 4, REASON FOR THAT IS/WAS THAT I NO LONGER REQUIRED THE USE OF THE LAST [-1] MODIFIER TO CONVERT [INT] STAT TO MUTANT POWER, REASON FOR THAT WAS I DECIDED TO MAKE SCIENCE CHEAPER TO BUY, THAN BEFORE; &, THE LAST ONE, DR MANHATTAN, [HE] SEEM TO HAVE BEEN USING MY FREE ENERGY EQUATION THAT TESLA STOLE FROM ME, BEFORE I HAD CHANCE TO WRITE OF IT IN MY REVISED VERSION OF MY C# THEORY IN THIS REVISED VERSION OF TRI-STAT RPG, HYBRID: THE FREE ENERGY EQUATION WAS NOT THERE IN THE PREVIOUS VERSION OF MY TRI- STAT RPG, COMBINING THAT WITH MY NEW RULE OF NO LONGER REQUIRING THE USE OF THE LAST [-1] MODIFIER TO CONVERT [INT] TO MUTANT POWERS, 4REASON, DUE TO MY ASSUMPTION THAT SCIENCE IS NOT ENTIRELY SCIENCE, BUT RATHER BASED ON C#; AND, NOTE THAT ALL C# ESTIMATES OF & FROM MY PREVIOUS VERSION OF THIS RPG HAS BEEN REDUCED BY ONE RATING # OR BY 1D6 C# TO 2D6 C#. THE THREE FEMALE CHARACTERS IN THE MOVIE, SEEM TO WANT OR BE LOOKING FOR MOST POWERFUL MALE: THAT NOT NECESSARILY A GOOD IDEA, AS THE COMEDIAN ENDS UP KILLING HIS LADY & HIS CHILD @ THE START OF THE MOVIE: NOT THE PATH OF BEING A SUPER-HERO: SAYS MORE ABOUT THE MIND-SET OF THE AUDIENCE, THAT INCAPABLE OF TELLING WHO IS GOOD AND NOT: RELYING TOO MUCH ON POWER AS A COMPASS, RATHER THAN COMMON-SENSE, WHICH ONLY ONE MEMBER OF THE WATCHMEN SEEM TO BE A TRUE-SUPERHERO: THE ONE IN THE OWL COSTUME, WHICH SEEMS A BIT LIKE THE DC BATMAN COSTUME, WHO IS @ RATING # 1.7 @ 20 C2 DP. AND, BECAUSE HE [OWL MAN] DID NOT USE HIS POWERS FREQUENTLY IS WHY HE SEEMED LIKE HE WAS @ RATING # 2 @ 22 C2 DP; WHILE, HIS HEARTLESS FRIEND, WHO USED HIS POWERS FREQUENTLY, REMAINED TO APPEAR @ 3D6 OR 18 C2 DP: RORSCHACH, OFTEN FOCUS(ES/ED) TOO MUCH ON HONESTY, WHICH IS NOT TO SAY HE WAS HONEST, SINCE THAT WAS ALSO PART OF HIS DISGUISE, MEANING HE HAD HIS OWN AGENDA, TO TRY TO BE A BULLY IF HE COULD, WHENEVER THERE WERE NOT ANY CRIMINALS AROUND FOR HIM TO BEAT UP, SUCH WHEN HE STARTED BEATING ONE OF HIS RETIRED FRIENDS, FOR INFORMATION ON DEATH OF ONE OF HIS FRIENDS: MAYBE BECAUSE HE SEEMED TO BE SUFFERING FROM SOME SORT OF OEDIPAL COMPLEX THAT HIS MOTHER ACCUSED HIM OF HAVING SOME SORT OF INTEREST IN HER WHILE HEW WAS YOUNG BOY, WHEN HE [WHEN HE WAS A YOUNG BOY] COMES ACROSS HIS MOTHER HALF NUDE WITH HER BOYFRIEND; AND, FOR A BRIEF MOMENT REALISES WHILE IN PRISON OF HIS EXCESS OF BEING TOO OVERLY HONEST, THAT [RORSCHACH] DECIDES THAT FOR A MOMENT HE WILL BE DISHONEST TO THE PSYCHIATRIST AND ALSO SEEM TO HAVE LACK OF INTEREST IN WOMEN, BECAUSE OF WHAT HAPPEN TO RORSCHACH IN HIS CHILDHOOD, OF HIM COMING ACROSS HIS MOTHER HALF NUDE WITH HER BOYFRIEND, THAT SHAPED HIS PERSONALITY. THE COMEDIAN SEEM TO BE @ RATING # 1.25 @ 16.61 C2 DP. WHILE, THE GENIUS IS @ RATING # 2.66 @ 30 C2 DP, SAME C# LEVEL THAT OF THE MU DR OCTOPUS, EXCEPT THAT C# OF THE GENIUS IS OR/& WAS USED DIFFERENTLY USED; WHILE, THE DR MANHATTAN SEEM TO HAVE A GOD-COMPLEX, WHICH IS NOT TO SAY THAT THE CHARACTER THAT IS PLAYED BY OWL-MAN ISN'T WITHOUT FAULT: HIS LACK OF AGGRESSIVENESS OR/& LACK OF LEADERSHIP, PUTS THE TEAM INTO CHAOS, IN THE PROCESS, CREATING MORE CHAOS: MEANING: POWER WITHOUT GUIDANCE IS CHAOS. AND, THE POWERS OF THE LADY IN THE YELLOW AND BLACK [HORNET-LIKE] COSTUME IS/R @ RATING # 1 @ 15 C2 DP, @ SAME LEVEL THAT OF HER MOTHER, [THE REASON WHY SHE HANGS AROUND COSTUMED GUYS IN HER HALF NUDE COSTUME: IS THAT SHE IS LOOKING FOR HER MR RIGHT, IS WHY THE COMEDIAN TRIES TO RAPE HER, WHO IS IN DENIAL OF HER HIDDEN INTERNAL MOTIVE: THAT SHE LATER RETURNS TO HIM TO BECOME PREGNANT BY HIM: THE COMEDIAN SEES THROUGH HER COSTUME OR THE MASK THAT SHE PUTS ON, IN TERMS OF HER MOTIVES, TO WHY SHE HANGS AROUND COSTUMED GUYS IN HER HALF NUDE COSTUME]: HER POWERS IS @ RATING # 1 @ 15 C2 DP, IF SHE WERE A GUY: IS NOT TO SAY THAT IS HER C#, BUT HER POWERS @ THAT LEVEL, IF SHE WERE A GUY: HER ACTUAL C# BE MUCH HIGHER, TO TAKE INTO ACCOUNT THE COST OF HER COM # & HER FERTILITY, BECAUSE OF HER USE OF THE DOPPLER EFFECT AND RESONANCE THEORY IS WHAT MOST FEMALE CHARACTERS USE MORE OF THAN MALE CHARACTERS: HER MOTHER DOES NOT APPROVE OF HER TRYING TO FIND THE MOST POWERFUL MALE TO MATE WITH, WHEN SHE TRY ENTICE THE COMEDIAN BUT PRETENDS TO BE IN DENIAL OF IT, THAT LEGACY OR MIND-SET IS INHERITED BY HER DAUGHTER, WHO IS MUCH THE SOURCE OF THE CHAOS IN THE STORY/MOVIE: SHE IS LIKE THE MEDUSA CHARACTER OF ANCIENT GREEK MYTH, TO BE WARY OF A BEAUTIFUL LADY. THE SNAKES THAT MEDUSA HAD ON HER HEAD FOR HAIR SYMBOLIZED HOW MANY DIFFERENT LOVERS THAT SHE HAD: MODERN HISTORIANS DO NOT SEEM TO TAKE INTO ACCOUNT THE NOTION OF "FIGURE OF SPEECH" IS WHY MOST OF THE MODERN HISTORIANS DO NOT ACTUALLY UNDERSTAND ANCIENT HISTORY, PARTLY BECAUSE MANY MODERN HISTORIANS ARE EITHER BRAIN WASHED OR PREVENTED BY OR/& FEAR FEMINISTS FROM [NOT] MAKING ACTUAL ACCOUNT OF [ANCIENT] HISTORY.

RaHoWa
Racial Holy War; ett annat skämtrollspel. Detta är skrivet av några rednecks, och spelet är förstås ett rasistiskt skämtrollspel där man skall slåss mot stinkande negrer och giriga judar. Det är faktiskt ett fullt spelbart spel, i klass med flera dogmarollspel, och är inte "dåligt" i lika stor utsträckning som det är tragiskt eller möjligtvis provocerande. Å andra sidan är det inte mycket värre än de flesta poster på 4chan.

Det är ett trollrollspel, helt enkelt.

The World of Synnibarr
Är inte alls dåligt. Jag har iofs inte läst det, men grizzlybjörnar som skjuter laserstrålar ur ögonen är skithäftigt. Det här är ett kvalitetsrollspel.

Wilmer

Hero
Han har intressanta reflektioner (Hybridförfattaren). Gillar hur han hakat upp sig på ärlighet, kanske för att det som socialt fungerande människa är så viktigt att dölja sina känslor men att det inte kommer naturligt för någon med autism.