Och här slutar det också i moll! Min tanke under hela säsongen har varit att den ska starta om efter avdödandet av Rita. Allt har pekat mot att bitarna av Dexters avpsykopatisering ska plockas upp. Scenen när Luman lämnar honom är vacker: han har nästan lyckats blivit människa, äntligen, och så: ACESS DENIED! Jag blev lite tårögd.
Tillbaka på ruta ett. Det är klart att det skulle gå att börja om, kasta in någon ny som han kan försöka relatera till, men jag vet inte. Det finns ju inget som pekar framåt här, jag ser inga krokar från säsong 5 som leder till en sjätte säsong. Det slutar ju i att alla sidokonflikter (till och med Debras kärleksliv fick överleva säsongsfinalen!) är lösta och att Dexter i princip är tillbaka där han började i säsong 1. Och ärligt talat tror jag att jag faktiskt kan nöja mig så, med att det har var sista säsongen.
F.ö. gillade jag Jordan Chase som säsongens "Bad guy" med stort B.
Dessutom trodde jag, med tanke på vad du skrev i huvudinlägget, nästan att Debra skulle avslöja Dexter och Luman. Fast iofs, i så fall skulle det kanske funnits något att bygga vidare på?
Så, jag har alltså inga teorier om hur serien skulle kunna fortsätta utan att bli alltför trött (en del grejer känns redan trötta, imo), den skulle mycket väl kunna sluta här.