soda_UBBT
Warrior
Jag skall snart slägga in mina intet ont anande spelare i De fördömdas sista hopp och jag har lite funderingar angående upplägget och val som andra Spelledare har gjort för att pressa ut det allra göttaste ur detta äventyr:
Del två som enligt mitt tycker är det svagaste delen (rent logiskt, historien känns här lite krystad) där äventyrarna hamnar i vätteintermezzo har jag tänkt att byta ut mot någon slags situation i den byn där dvärgen bor (jag har inte äventyret här – så byn heter byn där dvärgen bor, förk BDDB).
I BDDB finns det konkurrerande handelshus som bedriver gruvdrift. Vad skulle man kunna göra med denna för att det skall bli en intressant situation för spelarna. Det känns som att dvärgen borde ha ett visst intresse i någon sida och kanske skulle kunna utnyttja att ett gäng äventyrare dels hämtar skatten och löser skuldkänslorna av innehavet och dels löser problemet med någon konkurrent. Hur skall man få in den lilla gurden i det hela??
Han måste ju ha snokat rätt på skatten och dragit med trollpinnen.....
Alla förslag uppkattas
Del två som enligt mitt tycker är det svagaste delen (rent logiskt, historien känns här lite krystad) där äventyrarna hamnar i vätteintermezzo har jag tänkt att byta ut mot någon slags situation i den byn där dvärgen bor (jag har inte äventyret här – så byn heter byn där dvärgen bor, förk BDDB).
I BDDB finns det konkurrerande handelshus som bedriver gruvdrift. Vad skulle man kunna göra med denna för att det skall bli en intressant situation för spelarna. Det känns som att dvärgen borde ha ett visst intresse i någon sida och kanske skulle kunna utnyttja att ett gäng äventyrare dels hämtar skatten och löser skuldkänslorna av innehavet och dels löser problemet med någon konkurrent. Hur skall man få in den lilla gurden i det hela??
Han måste ju ha snokat rätt på skatten och dragit med trollpinnen.....
Alla förslag uppkattas