Nekromanti Diaboliska misslor och drak väktare

Mouja

Hero
Denna missla jag tänker berätta om "existerar" i våran spelgrupp ...
Misslan har en dov basröst, 3 i heder och 4 i lojalitet... det går INTE ihop... Att han sedan är någonting liknande ärkemagiker och är allmänt kobold gjör det hela inte bättre... och att han sedan tror på "De allvetandes brödraskap" och sedan tror att han ska få heliga artfakter från Daak präster genom att lura dem att han tror på Daak... och sedan behålla artefakterna... är att gå för långt. Han förstör allt... även om han inte är den karaktären så förstörs uppdraget endå av honom... genom att lura spelledaren att han inte ska förstöra och gå bärsärk på allt som rör sig... sedan då han inte får de eller blir nästan dödad säger han någonting som: "Jag går hem" ... och sedan sätter han sig och surar (spelaren då).
Och det där med att utrota denna "missla" funkar inte så bra... eftersom han alltid kommer på ett sätt att gå iväg med livet i behåll.
När denne person är spelledare möter vi alltid denna "missla"... som alltid försöker ta varåt liv... sedan väntar han sig att vi ska vara trevliga mot honom... det funkar inte bra... men nästa uppdrag ... då ska han dö... eller vad tycker ni/du ?
Eftersom misslor inte KAN vara otrevliga .. då det är helt emot deras natur.

Samma spelare skapade ett nytt yrke (utan min "über Sl's" tillåtelse)... sedan gav han sig själv ett extremt bra svärd som bara han verkar kunna få... jag har ingen aning om vad han gjort med yrket ... det verkar som om han vill va den enda... vad ska jag göra... döda honom eller kommer han bara att skapa någonting eller någon som är ännu värre... vågar jag ta chansen ?
Man kan inte banka vett i honom då han verkar ha fastnat i den rollen... och då han ska vara någon "god" snubbe så förstör han hela tiden.. bara fjantar sig och förstör all spelglädje... eftersom det är hos honom vi spelar kan vi inte sparka ut honom ur spelgruppen ... än.

Ratigan

Veteran
Försök hitta ett annat ställe att spela på och när ni ska till och spela tala om för vederbörande att han ska skärpa sig och han förstör spelglädje för alla andra. Om detta inte funkar så får ni låta bli och ta med honom.

Angående den bråkige misslan: Hört talas om gudomlig intervention. Om han håller på och lurar Daak och han inte gillar det så kan han nog lösa det problemet. Fast det är upp till dig som speledare omdetta ska ske./images/icons/devil.gif

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Alltid lika tragiskt när det här händer...

och sedan tror att han ska få heliga artfakter från Daak präster genom att lura dem att han tror på Daak... och sedan behålla artefakterna...

För det första så fungerar inte artefakterna om inte misslan verkligen tror på Daak.
Sen så kan du alltid skicka inkvisationen efter honom, då brukar huvuden rulla.

Samma spelare skapade ett nytt yrke (utan min "über Sl's" tillåtelse)...sedan gav han sig själv ett extremt bra svärd som bara han verkar kunna få... jag har ingen aning om vad han gjort med yrket ... det verkar som om han vill va den enda...

AAAAAHHHHHHHH!

Ok...
Vad du måste göra är att sätta dig ner och ta ett rejält snack med honom, och förklara att han så här får han inte göra.
Han får inte 'hitta på' överoptade yrken och vapen för att sedan tilldela dom sin karaktär utan din tillåtelse.

Ta ett samtal med honom och förklara att du inte tänker tillåta hans missla. Han får helt enkelt göra en ny karaktär.
Den här gången övervakar du honom och ser till att karaktären blir mer "normal".
Trist att sånt här ska behöva hända, men man måste sätta en gräns som SL, för annars blir dom andra spelarena lidande, och det är det sista du vill.

Om han blir tjurig och går hem efter att sagt åt honom att lägga ner misslan.
Tuff skit, säg åt honom att komma tillbaka när han vuxit upp, hälsa från mig också /images/icons/grin.gif

Mr SL

Warrior
diabolisk makt som sl

ja om du inte är sl kan du fjeska för sl och fråga om inte han vill spela lite!! det vill han säkert och då säger du att alla ska göra nya spelare till din grupp. du har kontrol över allas skapande av karaktärer. eller om du är sl säger du vi kan göra nya karaktärer för att dem här passar inte i mitnya äventyr.

diabolisk makt som sl.....njut av den

Mouja

Hero
Re: diabolisk makt som sl

"eller om du är sl säger du vi kan göra nya karaktärer för att dem här passar inte i mitnya äventyr."

Jag har sagt det ett antal gånger.. men på något sett kommer alltid denna missla och lyckas förstöra hela uppdraget. Fast inte så ofta då jag är SL.. för då brukar jag förbjuda honom.. men antingen så börjar han sura då eller får ett raseri utbrott.. och då det är hos honom vi spelar så är det ingen som vill spela längre då..

Mouja

Hero
"För det första så fungerar inte artefakterna om inte misslan verkligen tror på Daak.
Sen så kan du alltid skicka inkvisationen efter honom, då brukar huvuden rulla."

Att artefakterna inte funkade om han inte trodde på daak.. allvarligt talat så visste jag inte det../images/icons/grin.gif.

Att skicka inkvisationen efter honom är bara slöseri med tid.. jag citerar honom: "Då teleporterar jag mig 100 meter bort och sedan fortsätter jag göra det tills jag inte ser dem längre".

"Ta ett samtal med honom och förklara att du inte tänker tillåta hans missla. Han får helt enkelt göra en ny karaktär.
Den här gången övervakar du honom och ser till att karaktären blir mer "normal"."

Att snacka är inte ett alternativ.. då han bara tjurar på. Han har gjort normala karaktärer.. eller rättare sagt blivit tilldelade ett antal av bland annat mig.. men då har det enda han varit ute efter är att förstöra spelet eller att vara sarkastisk och få oss andra att bli så irreterade så att vi inte vill spela längre.

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Att snacka är inte ett alternativ.. då han bara tjurar på. Han har gjort normala karaktärer.. eller rättare sagt blivit tilldelade ett antal av bland annat mig.. men då har det enda han varit ute efter är att förstöra spelet eller att vara sarkastisk och få oss andra att bli så irreterade så att vi inte vill spela längre.

Ok, men om han är en skitstövel så är det bara att sluta spela med honom.

Glittergrus

Veteran
teleport

Hmm...har för mig att man inte kan teleportera sig utan vidare.
eller kan ha fel men eftersom du är sl så kan du ju alltid säga att fumlar eftersom det vara en massa mod och annat dylikt.

Mouja

Hero
"Ok, men om han är en skitstövel så är det bara att sluta spela med honom."

Lite svårt eftersom det är hos honom vi spelar .. för det mesta.

//Mouja ---> Som spelar EON hos en diabolisk missla (!) <---

Mouja

Hero
Re: teleport

"Hmm...har för mig att man inte kan teleportera sig utan vidare."

Då han har en ring med "Laribius underbara teleportation" med demoniskt aggregat kan han det..

//Mouja ---> Som förbannar sig själv för att han gett iväg en ring med demoniskt aggregat till en kobold missla (!) <---

DAKRilla

Hero
Är det något problem vi inte känner till som gör det till en omöjlighet för er att spela exempelvis hemma hos dej? Äger han alla böckerna eller?

Mouja

Hero
"Är det något problem vi inte känner till som gör det till en omöjlighet för er att spela exempelvis hemma hos dej? Äger han alla böckerna eller?"

Nepp.. Jag äger alla böcker (som jag köpt för mina egna privata pengar) men min far tycker om att sova på kvällen ... och vi brukar spela mellan klockan 20.00 och 05.00 på fredagar och liknande tider på lördagar.. och då vi spelar hörs det mycket väl.

// Mouja ---> Som köpt alla böcker för sina egna pengar (!) <---

Nkari

Veteran
Skulle aldrig ha med en sådan person i en spelgrupp.. han ska anpassa sig till resten av gruppen så att alla kan ha en trevligt spelmöte eller tvingas att lämna den.. inget snack om saken..