Nekromanti Diamantäpplet 2??

Kanturi

Swordsman
Vad jag vet så ska det komma typ 4 till i den serien... när vet jag tyvärr inte... en fråga bara: ett rykte på 860? Vad är det för en typ???

Kanturi

Swordsman
Re: Diamantäpplet 2??(OT)

Cirza? ;P
Tror inte det... jag funderade på om det var en gud eller nåt men det skulle vara lite konstigt:

1. Varför skulle man rollspela en gud?

2. Jag tror inte att ens en gud har så mycket i rykte... ett rykte på MAX 125 är nog normalt för en gud... då vet ändå alla vem man är ju. Det är la typ ob11t6 om en Mûhadin ska känna igen en Thalaskier... eftersom att gudar dyrkas lite överallt så blir det nog ett lättare slag mot Rykte...

//Kanturi, klart slut...

Gastono

Hero
Re: Diamantäpplet 2??(OT)

1. Varför skulle man rollspela en gud?
Det hörde inte ihop med din ursprungliga fråga.

då vet ändå alla vem man är ju.
Inte säkert, vi vet allesammans att man kan slå så grymt mycket högre än 125 med bara OB7T6 om man tittar på alla de trådar där man kollar andras högsta resultat med ett visst antal tärningar.

Därav kan man ha så mycket rykte som helst rent teoretiskt sett eftersom det alltid finns en möjlighet att någon skulle "misslyckas" med sitt "känna igen"-slag.

Det är dock möjligt att ingen har kommit över 125 i rykte trots detta.

Ackerfors

Alas, your rapids!
Cut it

Det här har inte särskilt mycket med turerna kring Diamantäpplet att göra, va? :gremsmile:
Starta gärna en ny tråd om att ha rykte 860 och att rollspela gudar i Eon, men skriv inte mer om det i den här tråden.
Tack.

Robert G

Veteran
Fick det en gång när jag använde diverse husregler på ett någorlunda reglementsvidrigt sätt för att se hur bra magikern kunde bli, jag gav upp vid magierna, det blev för mycket.