Nekromanti Diamantäpplet ***SPOILER!!!***

Myrcht

Veteran
Då Diamantäpplet kan sluta på olika sätt skulle det vara kul att få veta hur det slutade för er andra. I min spelgrupp slutade det med att RP precis kommit upp ur klyftan i vilken sänkan är belägen, i jakt på Misslan och Barbaren som troligen har stulit äpplet.

Btw, är det någon som vet när fortsättningen kommer ut? :gremlaugh:

Kropotkin

Warrior
Re: Diamantäpplet

De skall tydligen vara klara med äventyret, men layout och annat sånt där bjävs kvartstår. Tycker personligen att det tagit allt för lång tid. Har haft ihjäl de flesta rollpersonerna sedan dess, endast en "vilande" karaktär återstår.

Slutet blev för övrigt ungefär detsamma för min spelargrupp. Så som det var tänkt av konstruktörerna helt enkelt. Det är la ett år sedan nu och ett par spelare har fortfarande inte släppt sin instinktiva misstänksamhet mot sockersöta misslor.

Regmolar

Swashbuckler

Tja, för mig tog det slut i Rampor med att vi blev rika av alla skatter vi fick (eh, plundrade), och kom fram till att vi inte kunde fortsätta eftersom äventyret var slut. Därefter tog jag över som SL och skickade upp hela bunten till Utmark, men vår barbar talar fortfarande om kraggsvärdet han ska få när den tjuvaktiga misslan väl är fast och livvakten spöad...

Lägesrapporten från hemsidan avslöljar

Dan Johansson och Björn Öberg har gjort ett strålande arbete med uppföljaren till "Diamantäpplet", "Katres Gåtor", och är nu färdiga. Arbetet med den nya layouten och omslag pågår.
Så förhoppningsvis får vi kanske snart veta hur det hela fortsätter...

Silvervarg

Warrior
Re: Lite gnäll.

Skriv att det är en liten spoiler i topic.Tex mina spelare har ingen som helst koll på något om diamantäpplet och att då veta om misslan och kraggbarbaren kan förstöra...
Iofs är mina spelare duktiga, så de kan spela trots sådan vetskap.
Vi har inte spelat diamantäpplet ännu utan jag väntar på de andra delarna innan jag drar igång. ^^

Silvervarg gnäller lite.

Zolod

Veteran
Re: Lite gnäll.

Vad? det står väl redan SPOILER med stora bokstäver i topic eller??

EDIT: Hm det står visst ändrad på orginalinlägget kanske så stod det inte SPOILER förut.....

Mordeath

Veteran
I våran grupp så missade först och främst gruppen hela skattgömman i templet eftersom att de blev fullt upptagna med att jaga en Missla och dennes storväxta kompis. Då de väl lyckats ta sig ut ur templet och över träsket till Kolarlägret. Fick dom för sig att Misslan hade begett sig uppströms (fråga mig inte varför) Så efter en dags strapatser med b.la. spegelmakaren och oraklet (som dom sedan dödade) så fick dom veta att Misslan just nu passerade genom Quilla.

Just nu är rollpersonerna på väg mot Rampor och vi väntar med spända förväntningar på del två.

k7e9

Hero
Mina spelare gjorde väl ganska mycket som "man skulle"...

Misslan och kraggbarbaren lyckades sno äpplet och låsa in dem i rummet med paddmumierna och fly med äpplet...
Mina spelare förföljde dem inte ens, de började slåss internt i gruppen över lite religiösa frågor och efter att det var klart så tog de sig tillbaka till Quillia och lämnade det som de faktist fått tag på...

Det var länge sedan vi spelade äventyret, men vissa i gruppen har fortfarande inte släppt tanken på hämd...

Liten spoiler för min spelgrupp (och andra spelgrupper också kanske) följer, kolla inte om du inte är SL...
<table><tr><th><font size="-1">Spoiler below:</font></th></tr><tr><td bgcolor="#DDDDDD"> Dessutom så började sylfen (stjärnbilden) på himlen bli sjukligt röd och en stormpest spred sig över länderna, den började i Västmark... Spelgruppen misstänker att detta kanske har något med diamantäpplet att göra, men de vet inte...</font></td></tr></table>

Vad jag vet så jobbas det på uppföljaren av diamantäpplet (och den ska vara ganska nära klar, tror jag), men det har nog någon annan sagt redan... :p

Pilzefrau

hon/henne

Jag är alldeles för snäll mot min spelargrupp, jag kunde inte motivera att Misslan kom undan så de fick diamantäpplet (De sköt misslan på väg upp från ravinen så hon tappade väskan) men har inte hittat någon köpare som både har mycket pengar och inte är misstänksam.

Annat kul som hände var när de försökte få upp porten till templet, de byggde en murbräcka och slog in en port men sedan var det en till. Över nattan byggdes sedan den första upp igen. Dessutom konverterade typ halva spelargruppen och började offra folk till Ödets Tjänare helt frenetiskt. Trukhen i gänget dog i ett försök att stjäla får att offra...

Myrcht

Veteran

Haha okej, vadå fick en Trukh spö av några får lr :gremgrin:

Annchen

Veteran
Mina spelare lyckades precis komma igenom det förbaskade träsket innan vi gjorde ett ofrivilligt uppehåll på lite drygt ett halvår. När vi började spela igen bestämde jag att de fått kicken av gamlingarna för att de var så kassa och nu har jag precis sparkat igång ett nytt äventyr...

Så skönt med ett egenkomponerat äventyr som omväxling. Jag trodde det skulle vara enklare med ett färdigt äventyr för en färsk SL, men jag hade tydligen fel.