Jag håller på att skapa en Dibuk-kultist som RP, men jag är inte intresserad av att tillhöra "De övergivna" som sidorna i RELIGONER i huvudsak behandlar. Om han ska tillhör någon av de andra kulterna som nämns känns urgammla mest passande, särskillt som han börjar spelat med en quadosh på 20! Med en sådan quadosh är det uppenbart att han står i rätt nära kontakt med guden eller minst gudens gunstling. Men annars funderar jag på att inte ingå i någon organisation, utan framhäva hans personliga knotakt med guden, och låta honom vara en sorts budbärare för döden.
Vad jag söker är lite ideer om hur man skulle utforma teoloigin kring Dibuk. Är guden girig efter döda själar? eller, eftersom allt och alla måste dö någon gång, så är guden främs ute efter personer som försöker undvika honom (shamaner som byter kroppar, magiker med livsförlängning, vampyrer o.s.v)?
Alltså om han eftersträvar en sorts balans, utan liv, ingen död.
Bilden som man får när man läser vad som står under jordmodern så verkar han rent destruktiv, men det finns ett visst mått av bias där, så destuktiviteten är nog överdriven.
Sen undrar jag om någon vet varför den 10 november är heligaste dag? det står ingenting om det i Religoner.
Vad jag söker är lite ideer om hur man skulle utforma teoloigin kring Dibuk. Är guden girig efter döda själar? eller, eftersom allt och alla måste dö någon gång, så är guden främs ute efter personer som försöker undvika honom (shamaner som byter kroppar, magiker med livsförlängning, vampyrer o.s.v)?
Alltså om han eftersträvar en sorts balans, utan liv, ingen död.
Bilden som man får när man läser vad som står under jordmodern så verkar han rent destruktiv, men det finns ett visst mått av bias där, så destuktiviteten är nog överdriven.
Sen undrar jag om någon vet varför den 10 november är heligaste dag? det står ingenting om det i Religoner.