Nekromanti dilemma

MASten

Veteran
jag är en dum spelare som behöver hjälp. jag är en cleric åt torm. jag och mina vänner reste runt och misionerade i världen. när jag i en liten by blev tillfrågad att hålla i församlingen så gick jag med på det. efter så kom en man och sa att han hade dräpt en annan man, men att den andre provocerat honom. han hade t ex kastat sten på hans fru. mannen frågade mig vad han skulle göra. dum som jag är står det still i skallen. jag skulle med glädje ta emot några råd.

MAsten/ att vara eller att inte var en nörd, det är frågan.
/images/icons/laugh.gif

Quan'talis

Swashbuckler
Hmmm... nu vet jag faktiskt inte så mycket om Torm (annat än att en paladin i Baldur's Gate 2 följer honom), men när man spelar cleric gäller det att ha någorlunda koll på sin deity. Om Torm t.ex är Lawful Good och du har Law och War som domains blir ju resultatet rätt annorlunda jämfört med om han är Neutral Good och du har valt domänerna Good och Protection (observera att jag bara gissar vilt här).

Om din gud är Lawful bör du nog uppmana mannen att ta konsekvenserna av sitt handlande, om han är Good bör du betona att han kan få förlåtelse, om han är Neutral bör du vara noga med att se till att alla sidor av historien kommer fram, om han är Evil (men det är han knappast) kan du säga åt mannen att slå ihjäl folk i skymundan nästa gång. Kombinera enligt behov.

-JPS- önskar lycka till med prästandet