DoD Dina favoritmonster, alla versioner av DoD?

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Hej!

Som ni säkert vet tycker jag att det är superkul att skriva nya monster till Drakar och Demoner. :)

Så jag vill veta vilka dina favoritmonster i DoD är, sett över alla versioner och alla förläggare.

Min topp tre:

1. Dödsriddare (från Monsterboken 2)
2. Demon, den icke-fysiska (från Jorges Bestiarium)
3. Landmanet (från DoDv1)

Vilka är dina favoriter? Kanske något från Chronopia kan smita in? Kanske något från ett bortglömt äventyr?

Mikl

Warrior
Artfamiljen svartfolk! Som definierades för första gången i Monsterboken 1 tror jag, men klassificeringen hängde med i senare moduler och versioner.
De var oftast fiender men de kunde också vara möjliga att resonera med, vilket gjorde dem till intressantare fiender än varelser som bara anföll.
I senare versioner av DoD blev några av dem uttalat spelbara som rollpersoner också.

Franz

Aaddane eed ma waayo
Staff member
Drake (alla versioner) - Visst, kanske tråkigt att ta något som inte är typiskt för DoD men jag gillar verkligen drakar! Främst drakar som är giriga, fåfänga och småsinta.
Forgyor (Rösten från forntiden) - Flygande pirayor! Så häftigt!
Rotvälta (Jorges bestiarivm) - En varelse som egentligen borde kännas jättetöntig, men som tack vare en stämningsfull text, en snygg illustration av Bergting och förstklassig layout av @Dante blev helt rätt!

EvilSpook

Tämligen dålig överlag.
Ett tag var det kvantresen.
Men nu är den inte det längre.
Först hittade jag den i monsterboxen,
men när jag tittade i grundreglerna så var den där med.
Därefter tittade jag i Schrödingers låda,
där fanns den också.
Så den verkar alltid finnas där man letar,
om den är i rätt tillstånd.
Sen såg jag den till och med på resebyrån.
Den verkar ha inresetillstånd överallt.

:t6r-5: :t6b-2:
//EvilSpook