[DINOBLAST] Alpha version 0.6

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
1000020930.jpg

Det här är lite av en återupplivning av ett gammalt projekt från 2012 kallat Dinoblast som jag höll på med en del. Har börjat kolla lite på det igen och tänkte kolla om någon är intresserad av att komma med lite feedback.


Det handlar om action adventure som är tänkt att spelas lite som en serie med säsonger och avsnitt bland en framtida jorden där dinosaurier hat återvänt.

Tänkte också försöka fixa något testspel online vid tillfälle för den som är intresserad.

Länk till version 0.6 på Google drive:

Humanity awakens from underground bunkers and orbiting stations to a world transformed. Dinosaurs, long extinct, roam the supercontinent of Pangaea Ultima, where dangerous jungles and ancient mysteries abound. With no memory of the cataclysm that ended their civilization, survivors must piece together their past while struggling to survive in this perilous new era.

Pangaea Ultima is a treacherous expanse where dinosaurs reign supreme. Scattered human populations rely on these mighty beasts for transportation and labor, as the resources of the past civilization are no longer available. Advanced city hubs provide sanctuary and technology, but the secrets of humanity's downfall lie buried in ancient ruins and hidden structures.

Dinoblast casts players as heroic rangers in a quest for truth and survival. Each character, defined by unique archetypes, embarks on thrilling adventures filled with laser battles atop dinosaurs, explorations of ancient ruins, and epic confrontations. Players' choices shape the narrative, with every decision carrying significant consequences. Craft unforgettable episodes and uncover the secrets of the past in a world where danger and discovery go hand in hand.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Regelmässigt så vill jag testa något enkelt där Skill Points är antal automatiskt lyckade tärningar.

Säg att en svårighet är 5 så kan en spelar använda 5 skill points för att klara utmaningen. Eller 3 SP och slå 2 tärningar som lyckas på 4-6. Eller 6 SP för att få ett övertag.

Spelet är tänkt att delas upp i säsonger och episoder där en episod helst ska vara ett spelmöte typ oneshot långt. Skill points åtetfås efter varje episod.

Men det är tidigt och otestat än så länge.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Som supplement tänker jag mig att släppa säsonger med episoder men att det såklart går att skriva egna men även spin-offs och expansioner av olika slag för olika fraktioner.

Vissa är mer högteknologiska än andra, vissa fokuseras mer på att rida dinosaurier i valans med naturen medan a andra dundrar fram med stora fordon för att skövla resurser och bygga upp.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Har gjort en hel del ändringar i regelsystem, hur man skapar en rollperson samt börjat lägga in bilder på hur grafiken kommer att se ut. (Just nu en mix av sådant jag gjort själv och AI genererat). En hel del mer info om alla fraktioner finns också på plats.

Det närmar sig något jag känner duger åt att speltesta ordentligt.
 
Top