Nekromanti [DINOBLAST] Pre-alpha version 0.2

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Okej, har fortfarande inte bestämt mig angående namnet så det får heta Dinoblast så länge... Här är en pdf med lite regler och annat. Kolla gärna igenom och se vad i tycker:

Version 0.2
www.veus.se/Dinoblast.pdf

Har lagt upp en ny version, ändrat rollformulär samt lagt till fraktioner och arketyper som bättre visar hur olika rollpersoner kan se ut.
 

Wilmer

Hero
Joined
9 Jan 2005
Messages
1,086
Location
Grindmaiden
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version

Fantastiskt! En fullständig sallad av fruitful voids och jävligt passande grafik.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version

Kul att du gillar det, är dock inte helt bekant med begreppet "fruitful voids" men antar att du syftar till att jag håller mycket öppet eller?

Vilka fler skills tror du att man kan ha?

Tror du att det funkar med skillpointssystemet (helt otestat) samt att man vid 0 skillpoints bara klarar en skill 50% av gångerna.
 

Ögat

Hero
Joined
24 May 2000
Messages
1,127
Location
Stad OCH land
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version

Såklart att det ska heta DINOBLASTER! redan där vill jag spela det. Sen ska det sägas att jag inte förstod så mycket av reglerna, till exempel hur critical damage översätts till speltermer, å andra sidan räcker det ganska långt att veta att det finns dinosaurier och laservapen.

Sen tycker jag att spelet inte blir helt komplett utan en Cyborg-Dinosaur. Men det kan jag lägga till själv.
 

Gamgolfi

Veteran
Joined
5 Jun 2011
Messages
142
Location
Borås
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version

Riktigt bra illustrerad, ska läsa igenom när jag har slutat för dagen =)
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version

Olav said:
Såklart att det ska heta DINOBLASTER! redan där vill jag spela det. Sen ska det sägas att jag inte förstod så mycket av reglerna, till exempel hur critical damage översätts till speltermer, å andra sidan räcker det ganska långt att veta att det finns dinosaurier och laservapen.
Hade en tankte i går att allt heter en sak men att om man delar upp det i olika häften (världen, regler, vapen, dinosaurier mm.) kan de heta olika saker, blir då även enklare att lägga till nya moduler.

Olav said:
Sen tycker jag att spelet inte blir helt komplett utan en Cyborg-Dinosaur. Men det kan jag lägga till själv.
Helt klart att någon kommer ta fram Cyborg-Dinosaurier så som världen ser ut... de har redan pansarrustningar och kontrolchip så det är ett naturligt steg. Men just sådant är enkelt att lägga till som moduler.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version

Fear said:
Riktigt bra illustrerad, ska läsa igenom när jag har slutat för dagen =)
Om tillräckligt många gillar det ska tänkte jag söka efter någon illustratör för att finslipa det (lite smaskiga bilder osv), detta är ändå bara ett utkast men det ska vara enkelt.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version

Hann du läsa något igår?

Kommer lägga upp en lite nyare version ikväll där jag har ändrat lite små saker samt gjort om rollformuläret så att det bättre passar reglerna.
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Re: [DINOBLAST] Pre-alpha version 0.3

Nu så ligger det en ny version ute för dem som är intresserade: http://www.veus.se/Dinoblast.pdf

Har lagt till lite fler regler och annat för att göra det mer komplett.

Har även förhoppningsvis fått tag på en illustratör som ska göra en framsida (full A4 i färg).
 

Sapient

Swashbuckler
Joined
26 Mar 2011
Messages
2,492
Location
Stockholm
Får man (som paleonörd) fråga om urvalet av dinosaurier?

Vissa ikoniska sorter är ju givetvis med - men andra är desto mer ovanliga att höra om. (Einiosaurus t.ex. Iofs gillar jag den, men hur många har ens hört talas om den?)

Har du valt på måfå, eller särskilda favoriter?

Bonus, bild på Einios "type-specimen"-skalle:
 

Celledor

Hero
Joined
29 Sep 2003
Messages
1,071
Location
Uppsala
Det är klart du får!

Det är helt på måfå, har kollat lite bilder och tagit dem som varit coola. Men du får gärna komma med förslag på liknande som är mer vanliga och kanske har enklare namn om det nu går.

Jag har ingen koll alls :gremwink:
 
Top