[Dinoblast] Summera alla säsonger och end game från början?

Celledor

Hero
Mitt actionäventyr-sci-fi-spel Dinoblast stödjer en filmisk struktur där varje fraktion fungerar som en serie, alla inom samma universum och med referenser till varandra. Jag planerar att släppa ett kompendium med en säsong för varje fraktion beskrivs med relativt öppna avsnitt. Kanske 2–4 säsonger totalt fram till slutet av spelet.

Frågan är: Bör jag inkludera, i grundspelet, en sammanfattning av alla större händelser och slutet av spelet redan innan alla säsonger är släppta? Så att spelledare kan veta vad de ska sikta mot, om de vill. Jag känner att det skulle kunna vara trevligt att ha med. Men inte tänkt att alla spelare ska läsa.

Celledor

Hero
Jag tänker mig att varje föreslagen serie är episodisk där varje säsong har ett slut men med hint om kommande händelser i den större meta plotten. Det är främst bland de första och sista episoderna i en säsong som handling kopplad till den större handlingen utspelar sig. Emellan så finns det utrymme allt möjligt, även större saker som inte har något egentlig påverkan på säsongen. Känns som att många tv serier är uppbyggda på det sättet, vilket jag vill efterlikna.