Nekromanti Dinosaurier! [minis]

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Jag har länge velat köra någon sorts Lost World-inspirerat äventyr, så idag när jag gick förbi leksaksbutiken i Västermalmsgallerian och såg att de hade 50% slutrea på allt, så smet jag in och köpte tre dinosaurier av motsvarande huge storlek för tjugo spänn styck.

Tänkte bara tipsa om det :gremsmile:

G

Guest

Guest
Bra tips - tackar! :gremsmile:

Måste ju ha en massa dinosaurier till Carcosa. Min lägenhet kommer mer och mer börja likna mitt rum jag hade när jag var tio år.

G

Guest

Guest
anth said:
Jag har länge velat ha en stor dinosauriemodell
Hur många HD har den där?
Om en vanlig människa är som en vanlig mini i storlek?

Känns ovärt att ha ihjäl den - man får ju XP för skatterna liksom och hur mycket guld har en dinosaurie? :gremwink:

Korpen

Hero
Stövelkatten said:
anth said:
Jag har länge velat ha en stor dinosauriemodell
Hur många HD har den där?
Om en vanlig människa är som en vanlig mini i storlek?

Känns ovärt att ha ihjäl den - man får ju XP för skatterna liksom och hur mycket guld har en dinosaurie? :gremwink:
Det där är ju något som man tämjer och använder som riddjur!

anth

Vetefan
Korpen said:
Det där är ju något som man tämjer och använder som riddjur!
Nä, man har den lös i trädgården, sedan sätter man en sån där liten skylt på grinden ni vet - "varning för dinosaurien"...

Korpen

Hero
anth said:
Nä, man har den lös i trädgården, sedan sätter man en sån där liten skylt på grinden ni vet - "varning för dinosaurien"...
Hur stor trädgård har du egentligen? Hos de flesta skulle en sån dino inte få plats i trädgården, och en skylt vore överflödig, det faktum att den skulle äta folk som gick förbi på trottoaren vore varning nog..

Sapient

Swashbuckler
Okej, Triceratops och Ankylosaurien är växtätare - strunta i dem. Dimetrodonen (som överlevt ända från Perm! 200 miljoner år längre än de andra...) är farlig, så koncentrera på den!

(Å andra sidan så vet man ju så klart att den är särskilt känslig bakom ögonen, där käkmusklerna går in i en stor öppning i skallbenet. En pil där, snett bakifrån, kan penetrera det svaga benet inuti skallen och träffa hjärnan.)

Om inte annat, är den växelvarm och borde få rejält med minus om den tvingas slåss i skuggan en stund.

Konrad Konvalj

Myrmidon
Sapient said:
(Å andra sidan så vet man ju så klart att den är särskilt känslig bakom ögonen, där käkmusklerna går in i en stor öppning i skallbenet. En pil där, snett bakifrån, kan penetrera det svaga benet inuti skallen och träffa hjärnan.)
Tycker det är skitmycket humor här och skrattar förnöjt bakom min skärm. Att man lär sig så mycket av att hänga på det här kulturforumet :gremsmile: