Nekromanti Dinosaurier som OGC

anth

Vetefan
"Någon som känner till OGC-dinosaurier med stats?"

De 5 som finns i SRDn?

Eftersom du skriver att du vill ha dinosaurier MED stats antar jag att du inte vill konvertera själv, annars så kan man konvertera de som finns i äldre versioner av Monster Manuals.

/joakim

Staffan

Myrmidon
Det finns även en dinosaur i Modern-SRDn, men jag tror de finns med i den vanliga också.

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Vad vore en sådan fråga...

...om inte forumets speciellt utnämnde fanboy tipsade om några böcker som kostar pengar:

Broncosaurus Rex från Goodman Games är bisarrt. Och har dinosaurier. Vet inte hur mycket som är OGC, men Goodman är en trevlig prick, så det är ju bara att fråga om man får använda dem:

http://www.goodman-games.com/broncorex.php

I Gaming Frontiers 1 och 4 finns allt som allt 14 dinosurier (5 plus 9). Även här är jag tveksam till hur mycket den har gjort OGC, så det är bäst att kontakta författaren och fråga. Mer info finns här:

http://www.unitedplaytest.com/gamingfrontiers/index.html

En anledning till att det är svårt att se vad som är OGC är att de som producerar produkterna verkar vara räda för att peka ut det. Det är en djungel att lista ut, när det borde vara så himla enkelt att fixa! Dessutom kräver licensen det!

M.

Gardener

Champion
Re: Vad vore en sådan fråga...

Ja, står det inte uttryckligen att det på sista sidan, tillsammans med licenstext måste stå exakt vilka sidor som är ogc? Var ju bra länge sen jag läste licensen iofs, och jag är för lat för att kolla upp det. =] Tycker det är lite konstigt att det inte efterföljs.

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Vad vore en sådan fråga...

Ja, står det inte uttryckligen att det på sista sidan, tillsammans med licenstext måste stå exakt vilka sidor som är ogc? Var ju bra länge sen jag läste licensen iofs, och jag är för lat för att kolla upp det.
Det står:
You must clearly indicate which portions of the work that you are distributing are Open Game Content.
Alltså inget krav på hur man gör, bara att man indikerar det klart och tydligt.

Tycker det är lite konstigt att det inte efterföljs.
Okunnighet, lathet eller medvetna försök att hindra återanvändning. Stryk det som ej passar.

/Mikael

Troberg

Sinister eater
Och den intressanta frågan

Alltså inget krav på hur man gör, bara att man indikerar det klart och tydligt.
Och om det inte är klart och tydligt, var står man då ren juridiskt?

Har man inte uppfyllt OGL och därmed får inte publicera verket?
Betraktas allt som OGC?

Oldtimer

Slava Ukraini!
Re: Och den intressanta frågan

Och om det inte är klart och tydligt, var står man då ren juridiskt?
Därom tvista de lärde... :gremsmile:

Har man inte uppfyllt OGL och därmed får inte publicera verket?
Betraktas allt som OGC?
Rimligtvis bör det väl batraktas som att man brutit mot OGL och därmed gäller vanlig upphovsrätt. D.v.s man är förmodligen skyldig till brott mot upphovsrätten.

Nu är det ju inte någon som har brytt sig om att dra något sådant fall inför domstol, så vi vet ju inte.

/Mikael