Nekromanti Direktrapport från Gothcon?

Nässe

Myrmidon
Här sitter man på jobbet och sucktar efter att få spela rollspel... *suck*

Någon som har lust att ge en rapport om allt kul man missar- vad händer, vad görs? Vad lär ni er och hur kul har man egentligen däruppe?

Mogger

Hipsteranka
Jag träffade krank. Märkligt nog var han inte alls missanpassad utan verkade helt...vanlig. Och så spelade jag Revolver med Bobby M, Vicotnik, Genesis, Bearnie och Pilzeman. Men det tänker jag snacka om i en annan tråd.

Inte mycket till rapport kanske. :gremsmile:

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Måns said:
Jag träffade krank. Märkligt nog var han inte alls missanpassad utan verkade helt...vanlig.
Just vad jag alltid har misstänkt. Berodde inte den enorma forumnärvaron på mutant.nu för ett par år sen på att han helt enkelt råkade bo i Härnösand? Hade jag bott där hade jag också surfat väldigt mycket.

krank

Lättkränkt cancelkultur-kommunist
Bengt Petter said:
Just vad jag alltid har misstänkt. Berodde inte den enorma forumnärvaron på mutant.nu för ett par år sen på att han helt enkelt råkade bo i Härnösand? Hade jag bott där hade jag också surfat väldigt mycket.
Hudiksvall, och det handlade mer om kombinationen billigt lägenhetsinternet + arbetslöshet varvat med sporadiska (och inte särdeles betungande) studier... =)

krank

Måns said:
Jag träffade krank. Märkligt nog var han inte alls missanpassad utan verkade helt...vanlig.
My dear sir, I take offence at that!

Nä men allvarligt, jag har upptäckt att det här med att träffa forumfolk är ett skitbra sätt att göra att kommunikation på själva forumet också funkar bättre. Av nån anledning så verkar min "vanlighet" ha en lugnande inverkan på mina meningsmotståndare... Bisarrt egentligen, så länge man kan föreställa sig mig som en lång socialt missanpassad punkare med tuppkam och nitar så kan man tycka illa om mig, men visar jag mig vara en pladdrig ganska vanlig typ med förkärlek för könsvitsar och den oklippta versionen av Caligula går det betydligt bättre...

Ska f.ö skriva en ordentlig krönika om min första konventsvistelse. Just nu kan jag säga att jag träffade en massa forumiter men har glömt bort vilka hälften av dem var, och hade skitkul.

krank

Bengt Petter said:
Du är ju kändis, så du har ju en del att leva upp till...
Min svenska natur och förkärlek till jantelagen förhindrar mig från ett adekvat svar på detta =)

Oscar Silferstjerna

Doktor Snuggles urmakare
Jag tar gärna en fika/öl med dig nån gång, om du nu inte har några speciella imageskäl att avböja. Kan inte riktigt avgöra om jag är folklig eller inte alls folklig. Att jag inte skrattar åt Adde Malmberg kanske kan funka som en vägledning.

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Eftersom den här tråden handlar om ett spelkonvent och inte om kultur så flyttar jag den till evenemangsforumet.

Och när jag har ork kommer jag att skriva vad jag gjorde på Gothcon. :gremwink:

/tobias