Nekromanti Discworld

Riddaren

Swashbuckler
"Är det någon som har gjort ett rollspel baserat på Terry Pratchett`s discworld?"

Tycker jag känner igen frågan för inte så länge sedan... Det jag har för med kom fram då var att Gurps har något baserat på detta.

Riddaren

Även den bäste har dåliga dagar

Man Mountainman

Storsvagåret
Jajamen!

Steve Jackson Games har gjort en Discowrld-spelvärld till sitt regelsystem GURPS. Med i boken finns det nedbantade GURPS-systemet "GURPS lite", boken är alltså ett komplett rollspel. Jag köpte mitt exemplar på <A HREF="http://www.hobbygames.se">www.hobbygames.se</A> /Dnalor, din finne på hornhinnan

Szandor

Swordsman
Re: Jajamen!

Tilläggas kan även att Terry Pratchet själv har varit med och skrivit och att det därför följer böckerna helt och hållet. Spelbarheten kan väl diskuteras, men det är helt klart en köpvärd bok, bara för innehållets skull. Bara kartan är superb!

/staffan

Boadicea

Veteran

De har citerat en hel del av Pratchetts böcker, dessutom har han personligen godkänt texten. Pratchett, bör man väl kanske nämna, är ganska petig med sådana projekt. Det har varit otaliga som skickat in RPG system och förslag till honom, men han har inte nappat.

Men exakt VAD han har skrivit i GURPS boken vet jag inte.

/boddi - krigardrottning

"The Legend will never die"
- SoulCalibur

JornB

Veteran

Kan säga det att jag höll på att garva arslet av mig när jag läste igenom reglerna och beskrivningarna i boken. Det är definitivt i Prachetts anda, om än lite "huller om buller".