Bassejr
Hero
Startade en tråd i rollspelsforumet om ett "Kontroversiellt sätt att belöna spelare", där jag pratade om att belöna spelare med nya spelbara raser och klasser. I Pathfinder tycker jag att det hela gör sig bra, i alla fall med klasser, eftersom man kan multi-class'a så enkelt, men med raser blir det lite komplicerat.
Då kom Nero och rekomenderade att jag skulle köra kampanjen som "Truppspel (kallas det så?)"
DVS: att varje spelare har en karaktär och ett par underhuggare.
Nu vill jag veta från folk här:
Vad har ni för erfarenhet av detta, eller liknande kampanjideer?
Hur tror ni att det skulle göras bäst i pathfinder?
Jag vet inte riktigt om jag ska bygga in någon sorts regelverk för det hela (allegience points, reputation, eller liknande), eller om jag bara ska sköta det storymässigt (när en ras-nation är tillräckligtglada med en för att inte slå ihjäl en, kan man spela som den rasen, och med den rasens klasser). Eller om det fins något annat system för det hela.
Då kom Nero och rekomenderade att jag skulle köra kampanjen som "Truppspel (kallas det så?)"
DVS: att varje spelare har en karaktär och ett par underhuggare.
Nu vill jag veta från folk här:
Vad har ni för erfarenhet av detta, eller liknande kampanjideer?
Hur tror ni att det skulle göras bäst i pathfinder?
Jag vet inte riktigt om jag ska bygga in någon sorts regelverk för det hela (allegience points, reputation, eller liknande), eller om jag bara ska sköta det storymässigt (när en ras-nation är tillräckligtglada med en för att inte slå ihjäl en, kan man spela som den rasen, och med den rasens klasser). Eller om det fins något annat system för det hela.