Nekromanti Dissipera Ataxatropi

Varg

Veteran
Liten fråga.

Igår så fummlade en spelare när han skulle använda sig av Ataxatropiska filament. Detta innebär att han hade +Ob4t6 på alla slag mot PSY under en viss tid. Innebär detta att Quadosh slaget som slås mot psy när man fummlar oxå skall slås med 4t6 extra. Detta gör Ataxatropi till en mycket falig hobby i så fall. Men detta kunde ju faktiskt göra att ataxatropin blir lite värre, den är ju inte alls hemsk i övrigt, kan alstras överallt och nästan ingen fara att fummla.

/Varg

Rhemzor

Veteran
Man har nog knappast Ataxatropin som hobby :gremwink:.
Och slaget måste få den svårigheten eftersom psyket är ur balans ett tag.

Varg

Veteran
OK, då kör jag så, men det är nog tur för magikern igår att jag inte körde så. Han hade förlorat 4 quadosh.

Trots allt ÄR ataxatropi en mäktig aspekt, det är bara rätt att den är farlig.

"I begynnelsen skapade människan Gud"

Helmgast
Q A D O S H

Ursäkta att jag märker ord men varifrån får alla att det heter quadosh??? Det står qadosh i grundboken, smatidigt skriver 80-90% fel.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Re: Q A D O S H

Man skriver som det låter helt enkelt. Vem bryr sig om en sådan sak, förutom pedantiska kisar som inte har något bättre att skriva om på forumet...

Åkte du till göteborg sedan eller slöade du?

Appropå QADOSH...

Har någon nån gång lyckats få sin RP att bli gud? Och sen undrar jag varför vissam magiker blir så jävla gamla trots att de förlorar Qadosh? Det kan i och för sig vara p.g.a. illusionen att man tror att de är gamla så de sägs vara gamla då de egentligen var 29 men ser ut som 500 år.

Baronen som gärna bränner ett par Daaktroende till frukost.

Rosen

Myrmidon

varifrån får alla att det heter quadosh??? Det står qadosh i grundboken, smatidigt skriver 80-90% fel.

För att de flesta uttalar det så, förstås.
Förresten, har Neo sagt hur det ska uttalas? Med eller utan u-ljud, alltså.
Det är iaf en bättre stavning än "kadosh", som ser ut som en ljudeffekt från Kalle Anka. (-:

--
Åke

smaffy

Hero
Neej!! du ha feeel! [enl. mig]
svårigheten ökar juh inte pga. att man är dimmig i huvet, slaget slås juh naturligtvis mot det omodifierade PSY-värdet!

jag kan inte finna några bevis för att det jag säger är sannt, men det låter juh i alla fall helt klart mycket mer sannolikt än detdär andra.. det står juh dessutom att man ska slå mot PSY, inte mot den modiferade PSY!!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Det kan visst stämma, men då blir det för jäkla tråkigt att vara ataxatropiker så man kanske ska skippa det hela.

smaffy

Hero
hur många änglar rymms det på ett knappnålshuvud?

men..!
det står juh inte.. därför slår man mot omodifierade PSY!
dessutom så.. precis som du sa, blir juh ataxatropin väldigt tråkig att använda.. och det ska juh gärna vara lika mycket ataxatropi som nomotropi! annars stannar juh mundana i ett iskallt, mörkt stadium (ataxatropi är lika med kaos, kaos är lika med förnyelse, rörelse, värme, ideer).. och det är väll ingen som vill spela i eller?

ush.. denhär diskutionen känns juh lika nödvändig som medeltidens präster när de försökte ta reda på hur många änglar det rymdes på en knappnål..! jag tycker bara det är så jävla taskigt mot spelaren om han förlorar massa quadosh bara för att SL har fått för sig nått som inte är sannt..!

[VARNING!! tänk inte! låt någon annan tänka åt er! VARNING!!]

Helmgast

Jag slöade bara; men det är lite lustigt att så gott som alla skriver quadosh. Det är okej i sig, men det står qadosh i regelboken, medan alla tror att det stavas quadosh. I och för sig skall (ej ska) man stava 'hafva' i stället för 'hava' (eller numera 'ha') och så vidare.

-Fyrtiotvå, sade Djupa Tanken i oändligt, upphöjt majestät.

Moghadein

Veteran
Har läst på lite om ataxatropi. Det är tydligen +2ob oavsett hur många filament som dissiperade.

Antar det är tänkt att även gälla QAdosh slaget.

Blir iallafall 6 istället för 8 ob mot psy :)
Moghadein (Magus)