Nekromanti Distrubera mera!

SvenFu

Warrior
Som ett steg i rätt riktning tänkte jag undra om vi fanisnister och tidningsmakare kanske borde samordna vår distrubition i den mån det är möjligt/nödvändigt. Att sprida info gemensamt, ringa runt, skicka tidningar etc. Dessutom är vi spridda över Sverige (?) och kan på så sätt upprätta personliga kontakter med affärsinnehavare på olika håll i landet.

Vad sägs?

Mvh,
Svenne
I allra högsta grad Runan (i detta fall)

Ola

Swordsman
Hej!

Om det finns tillräckligt många fanzines som vill medverka så tror jag att jag kan trycka upp en billig massupplaga och distribuera detta häfte tillsammans med Codex. Det blir då en liten tjuvkik på varje fanzine med en artikel och lite annat. Kanske kan varje fanzine få 2-4 sidor a4 att göra sin grej på. Naturligtvis lägger vi med all kontaktdata på baksidan av häftet.

Ola Nilsson
Chefred Codex

<A HREF="http://www.rollspel.nu" target="_new">http://www.rollspel.nu</A> ola@rollspel.nu

Gardener

Champion
Låter som mastodontfansinet som diskuterades för Sverokmorot för några år sedan men som tyvärr aldrig blev av. Vore jättetufft om det blev av och Grunthen kanske till och med skulle kunna vakna för en sådan grej, fast det kanske är dålig stil att bara vara med på den och sedan somna in igen...

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

Jan Arenö

Warrior
Nätverk

varför inte starta ett slags nätverk? Eftersom många fanzine finns på olika platser så borde man kunna utväxla ex med varandra. En skickar 10 ex till en annan och tvärtom. Sen går dessa personer till stället i stan (finns ofta något) som säljer rpg saker eller leksaker och ber att få sälja exen genom dem. De flesta har nog inget emot att sälja 10-30 ex av en "ideel" tidning bara de har plats.

Förslaget kanske bör förfinas lite men det kanske är en idé iaf.

// Jan - Skriver inget fanzine själv men tycker om att lägga sig i

Jan Arenö

Warrior
Risk för falsk marknadsföring

Kan det inte bli så att vissa av tidnngarna tar med sin absolut BÄSTA artikel som fått roskritik i överflöd (om de nu har någon sådan) medans tidningen i övrigt är rätt kass. Litar nästan mer på rescensioner än ett kort utdrag...
Men det kanske är en bra idé om man bortser från lilla mig :)

// Jan - med grisen i säcken

Gardener

Champion
Re: Risk för falsk marknadsföring

Men med en recension får du inte se hur texten är skriven, hur utseendet är utan det filtreras genom en recensent. Självklart skulle ju de fansin som får möjligheten att göra något dylikt göra sitt bästa ifrån sig och försöka ha så bra material som möjligt med, men frågan är om fansinen inte alltid försöker med det? Visserligen kan det finnas stora skillnader i kvaliteten på artiklarna i ett fansin, men i de flesta fall är det nog ganska jämnbördiga artiklar.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu

SvenFu

Warrior
Låter som en intressant idé!

Hur skulle detta ske rent ekonomiskt?

Mvh,

/Svenne,
I mångt och mycket Runan

SvenFu

Warrior
Re: Risk för falsk marknadsföring

Jag förstår inte riktigt, tyvärr. Vem förlorar på om artiklarna i "massutgåvan" är bra? Vi (läs männen bakom publikationerna)? Läsarna?

/Svenne
Kanske inte riktigt Runan

SvenFu

Warrior
Allmän förfrågan: Vilka fansin/tidningar skulle vilja vara med i en dylik satsning? Vilka "lever"?

/Svenne,
Lite Runan och lite annat

SvenFu

Warrior
Inga utdrag ur vänsterextremistiska terrorhandböcker? ;-)

/Svenne,
Skojar lite så där men inte i egenskap av medlem i Runan-redax

Aron Ambrosiani

Veteran
Fortasse bellum lever och frodas. Ni lever också. Annars vet jag inte :o)

Postspelsfansin är det ont om, det är nog bara FB kvar, förutom Mu som dock är nere på ca ett nummer om året. Samt Red Dwarf, dock bara spel i den.

Zeus startades ju upp igen förra året, just nu ligger dock fansinet i träda eftersom Tomas är ute och reser ett bra tag framöver. Så där blir det inget.

Vilka rollspelsfansin är någorlunda på g? De som gett ut nummer 'på sistone' är väl typ NisseNytt, Forum, Kobold, Alter Ego och Alpha et Omega. Frontline, Nasses Nekrozin, Scriptum, dessa vet jag inget om. Är de aktiva?