Nekromanti Ditt första inlägg

Dilandau

Myrmidon
Leta just upp mitt första inlägg här på forumet.

Det är daterat 2000-09-27 22:28 (samma dag som jag reggade mig), skrivet i Drakar och demoner-forumet, och ser ut som följer:

Re: Håller med!
(Inläggsnr: 23283) [re: Sereg]
2000-09-27 22:28

Att något är genomtänkt innebär inte automatiskt att det är bra.
Uppenbarligen var den en diskussion om hurudvida Mundana var en bra eller dålig spelvärld som fick mig att registrera ett användarnamn på forumet. Kan inte påstå att det idag känns som en sexig diskussion över huvud tag. Jag mins däremot att jag tyckte det var jätteroligt att jag hittat till ett svenskt forum där man kunde snacka rollspel. Tidigare hängde jag mest på usenet och diverse utländska mejliglistor.

Hur ser era första inlägg ut, och vad tycker ni om dem idag?

walium

Ganska töntig, faktiskt
Här är mitt första inlägg. Inte något under av visdom precis, men det var inte särskilt oväntat. Den kampanj som jag nämner hade jag totalt glömt bort och hela den delen av mitt rollspelande pre-wrnu känns överhuvudtaget väldigt avlägsen. Jag kom hit på grund av Eon-forumet men det är ett av de forum som jag idag har minst aktivitet på.

Nightowl

Champion
Tja, det här sade JAG i mitt första inlägg:
Duh? (Inläggsnr: 769)
2000-05-17 07:00 Ändra Svara

Vad är detta?!? Har Kejsareran gått under igen? Vart tog trådarna vägen jag var involverad i? HJÄLP!

(Mer seriöst: Har någon fattat om de gamla forumet fortfarande är arkiverat på något vänster, och hur kommer man åt det i sådana fall?)

Nightowl, först mot sin vilja.
Det var alltså det första inlägget på Gondica-forumet när det nya forumssystemet öppnade, den 17 maj 2000. Jag var mao med på det gamla forumet, när det nu var och så.

Jag var dryg och överlägsen förr i tiden. Att jag inte är det längre beror enbart på letargi. Jag är fortfarande odräglig - jag var redan nästan 30 när forumet uppstod och set in my ways.

Erik

Jaggernaut

Hero
Första inlägget - 2003-08-07 00:03 (reggade mig dagen före, gissar att jag gjorde det sent på kvällen).

Slavar
(Inläggsnr: 388342)
2003-08-07 00:03

I vilka länder tilllåts slavar och i vilka länder tillåts inte slavar. I Västerländerna speciellt Mûhad är slavar visst en stor handelsvara m.m men hur är det med deras ärkefiende i öst (Jargien) tillåter dem slavar?
Hur ser era första inlägg ut, och vad tycker ni om dem idag?

Som mina andra allra första inlägg var det en fråga om något i Eon. Tycker väl inget särskilt om dem egentligen, jag undrade så jag frågade.

För övrigt dröjde det till 250+ inlägg innan jag gjorde något inlägg på något annat forum, jag besökte inte dem heller, vilket är något jag ångrar lite idag.

Det var faktiskt så att jag hittade hit ett två år innan jag reggade mig men tyckte då att allt var ett sådant gytter att det dröjde först ett par år innan jag återvände. Det är också något jag ångrar, skulle ha reggat mig på en gång då jag hittade hit.

/Jaggernaut - så var det sagt

Lycan

Hero
Mitt första inlägg skrev jag samma dag som jag registrerade mig, och var (tror jag) en uppföljning av en kampanj mot Eon-illustratören Hellervik från gamla forumet (jag typ skrev "skaffa en ny illustratör" i del trådar som inte riktigt handlade om det).

Men ni får leta upp det själv om ni vill läsa, för alla mina inlägg suger hårt, och de från före 2003 suger hårt deluxe. Så ni är varnade, liksom.

- L

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Mitt första inlägg såg ut såhär. Jo, jag är fortfarande rätt nöjd med det.

Nu ser inlägget lite poänglöst ut, eftersom man inte längre kan läsa Susanne Ljungs Expressen-krönika som den var ett svar på. Om man inte läst den kan den sammanfattas såhär: Hon tyckte att nördar är dumma som läser böcker som är för komplicerade för henne, och spelar spel som hon inte tycker verkar kul. Ja, det var lika substans- och meningslöst som det låter.

/tobias

Rickard

Urverk speldesign
Fan, vad dryg du är...

...som inte länkar till första gången vi hade en sådan tråd. :gremsmirk: Och jag i min tur ska vara så dryg att jag länkade till mitt inlägg i den tråden, så jag slipper skriva't igen. :gremgrin: :gremwink:

/Han som skulle få krupp om han skulle bli moderator för det skulle innebära att han skulle gå tillbaka och sitta och ändra massor av sina gamla inlägg

<font size="1">Ord att söka efter: DoD, rollspel, första
Av användare: Han</font size>

Johan K

Gammal & dryg
Awwww, nu skall vi se...
Tror bestämmt att mitt handlade om var jag kunde få tag på SW från äventyrsspel, tror jag bestämmt.

Angånde vad man tycker om sina gammla inlägg... Säg det, hoppas att man utvecklat sig lite iaf... =)

G

Guest

Guest
Re: Nära framtids-SF-rollspel
om filmerna 2001 etc anses som bra inspiration borde böckerna red/green/blue mars vara bra, handlar om kolonisation av Mars, dessutom lite mera sociala rymdresor
Detta var alltså en deltråd om inspiration till nära framtidsrollspel, typ och var skrivet 2003-09-18 16:58 eller ungefär trekvarts månad innan jag kom för mig att skriva nästa.

Rising

Vila i frid
jag är en 23-årig gammal rollspelsräv som lider av en så akut rollspelsabstinens att jag bara MÅSTE finna några likasinnade att dela intresset med. Jag deltar gärna aktivt i övrig föreningsverksamhet oxå (jag är småhyffsad illustratör och kan kanske bidra med layoutidéer, då jag jobbar som AD på en reklambyrå.), och jag är van SL och äventyrsskribent. Min spelstil är baserad på själva rollspelsbiten, både när jag spelar som när jag spelleder (jag är i själva verket rätt slö på att lära mig reglerna ordentligt, kanske kan jag värma upp med en friformskampanj?). Jag söker helst en större grupp med många medlemmar och egen lokal (eller är det en orimlig begäran?), gärna en där man helt spontant kan komma med ett nyskrivet äventyr och börja lira redan nästa dag med de som råkar vara lediga (istället för invanda spelargrupper på tre personer som alla måste varslas två månader innan spelstarten). Jag spelar gärna med vilka åldersgrupper som helst, och även om jag endast behärskar de allra mossigaste rollspelen (mest äventyrsspel, med andra ord) så hoppas jag att några välsignade själar hör mina böner om äventyrsgemenskap och låter mig följa dem på vilka farofyllda/njutningsfulla vägar vi än må färdas på tillsammans ;-D

Inlägget är här .

Intressant är:

- Det var fyra år sedan.
- Jag var bortskämd med stora rollspelsföreningar från min dåvarande hemstad Strängnäs.
- Jag skrev smilies utan skarp näsa! ;^D Sådär skall ju en Risingsk smilie se ut.

Allt som allt - inget dåligt inlägg. Jag är fortfarande ute efter en sådan förening. Det är nog dags för mig att skriva en ny kontaktannons snart, för så mycket rollspel med min grupp kommer det nog inte att bli framöver. Då ska jag nöja mig med vilket litet spelsällskap som helst.

walium

Ganska töntig, faktiskt
Roligast är ju Mogges och Ugglans konversation drygt ett år efter ditt första inlägg. Jag vill minnas att Mogge varit framme och nosat på fler personers första inlägg men jag minns inte vilka. :gremsmile:

Storuggla

Champion
Mitt första inlägg är inte vackert alls. Det står att läsas här .
Westernforumet said:
Jag har bara ett maniskt behov att berätta vad en av mina spelare gjorde senast vi spelade.Först och främst rånade dom ett tåg i Kansas, so far so good. Problemen börjar när Ike går genom en av vagnarna med en snusnäsuk över fejset och sina pickadoller dragna, avkrävandes passagerarnas surt förvärvade pengar. Han får då ett ryck och ryter helt omotiverat "De e ja som e Fearsome Jack... Ike!"Ja, han glömde bort vad han hette mitt under ett rån Jag vet, totalt ointressant för er andra, men det var buskul när det hände... you had to be there...
Ja, vad kan man säga? Stavning, radindelning, disposition och ämnet... suger. Jag skäms. Synd på en så kul kampanj.

Storuggla, grillkrydda på ögat

Jambu

Swordsman
Det var en diskussion om liftarens guide...

Re: Det var det nedrigaste (Inläggsnr: 735881)
2005-02-17 22:11

Snacka om dålig timing att skaffa "hela serien i en bok" :gremmad:

Jag skulle inte vara alltför ledsen om jag var du; enligt min åsikt så är "I stort sett menlös" utan tvekan den sämsta av böckerna. Men det är klart, ingen bryr sig väl om vad en simpel Svinodlare tycker. :gremsuck:
Den där sista delen var menat som ett skämt, men jag tror att jag fick minst ett svar som menade att 'jo det gör vi'... :gremsuck:

Nightowl

Champion
Jag upprepar mig från tidigare trådar...

Lite längre ned i Storugglas första tråd hittar vi:

Storuggla, som tittar på en västernrulle på Ztv just nu...
...vilket är det första bevarade exemplet på Storugglas ovidkommande kommentarer.

Erik

Jaggernaut

Hero
Re: Ditt första inlägg [OT]

Hur gick det? Köpte du nya T20:or? Eller fortsatte ni att spela med de besatta? Huh! Spännande, man kan ju inte sluta sådär mitt i.

<font size="1">Tyckte den där Mini var lite rolig med att börja ca 93 % (67/72) med olika variationer på frasen "Var hälsad [insert namn]" (han använde tre olika variationer, "Var hälsade" om han startade en ny tråd, "Var hälsad [namn]" eller "Var hälsad" om han svarade på ett inlägg). Tänkte att det var trevligt att hälsa nykomlingar välkomna men trodde ni han skulle sluta efter det, ack så fel ni trodde.</font size>

/Jaggernaut - med egna erfarenheter av besatta tärningar.

Targon

Hero
Här är mitt första inlägg (2000-06-29 12:39).
Låt oss säga att en Slp som är en framstående zoriánriddare från Soldarn en vacker dag slår sig i lag med ett gäng nissar från en annan del av Mundana och som följaktligen är anhängare av en annan religion än just samorismen (ej Daak eller någon mörk demonkult). Vi kan säga att dessa är tämligen ljumma anhängare av sin religion. Med andra ord, de respekterar sin religion men syns sällan i templet. På sin höjd sänder de iväg en bön till gudarna ifall de skulle vara i ordentlig knipa. Zoriánriddarens grundläggande uppgift är ju att understödja samorismen i världen, så det borde vara högst naturligt att denne, vid varje givet tillfälle, se till att propagera för vördandet av den uppåtgående och nedåtgående solen. Alltså, finns det några regler för konvertering av oliktänkande till en annan religion och hur skulle det kunna fungera i just det beskrivna fallet?
Wow! På den tiden var jag helt insnöad på Eon. Som väl är utvecklas man ... :gremwink:

Svarte Faraonen

Sumer is icumen in
I mitt första inlägg någonsin, författat nittonde oktober 2000, skriver jag:

Vad sägs om någon form av metall som är hård nog att stå pall för tågen men dålig för fjädrar(till avlossningsmekansimen på krutvapen) eller för att slipas till bra eggar.

Det handlar om en spelvärld med tåg men utan särskilt stor tillgång till metallvapen, alltså.

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Jag lurkade …

… i hela fem dagar innan jag postade detta fantastiska inlägg och tog det första steget mot att bli känd som forumets egen hjälpsamme problemlösarkille.

Den första egna tråden startade jag inte förrän jag varit reggad i fyra och en halv månad. Denna tråd (och många följande) byggde upp mitt rykte som »den där layoutliraren som alltid ska skryta så mycket hela tiden«.

Man Mountainman

Storsvagåret
Här är det första inlägget jag skrev i den nuvarande forumsversionen. Sen var jag med i den tidigare också och skrev en massa värdelöst strunt.